سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کارگاه «تکنیک طنزنویسی» در اهواز برگزار می‌شود

خوزستان- کارگاه ««تکنیک طنزنویسی» با حضور احمد اکبرپور نویسنده کودک و نوجوان شیرازی ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می‌شود.

احمد اکبرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به سفر خود در اهواز، بیان کرد: کارگاه ««تکنیک طنزنویسی» به همت محفل ادبی شهرزاد پنجشنبه و جمعه با حضور علاقه‌مندان در اهواز برگزار می‌شود.

اکبرپور با توضیح اینکه مخاطبان شرکت کننده درکارگاه، تکنیک‌های طنزنویسی را در قالب داستان اجرا می‌کنند، اظهار کرد: مخاطبان پس از آموزش هر تکنیک به طور مثال جابه‌جایی، اغراق، نقیضه یا پارودی و… به اجرای داستانی درکارگاه می‌پردازند.

وی ادامه داد: در کارگاه طنز، تکنیک‌ها به صورت عملی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود و پس از آن شروع به خواندن داستان کرده و در مورد تکنیک‌های طنز در داستان گفت وگو می‌کنند.

نویسنده «شب به خیر فرمانده» افزود: کلیت درک تکنیک‌ها در طنزنویسی برای کودک و نوجوان و بزرگسال هیچ فرقی ندارد و یکسان است. و هر نویسنده طنزنویس، چه کودک و بزرگسال باید اصول تکنیک‌ها را بداند.

احمد اکبر پور تاکنون کتاب‌هایی چون: «قطار آن شب»، «شب به خیر فرمانده»، «لحظه‌های سکسکه»، «مادر بزرگ جادویی»، «واژه‌های نفهم»، «پدرام السلطنه و قبله عالم»، «غولماز»، «سه سوت جادویی» و… را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها