جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر «نسل نادر» منتشر شد

بوشهر – فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر «نسل نادر» با محوریت شهید نادر مهدوی، شهید شاخص جنوبی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری انجمن ادبیات داستانی بوشهر منتشر شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این جشنواره با محوریت و نام شهید نادر مهدوی، فرمانده ناو گروه‌های قرارگاه نوح نبی (ع) سپاه پاسداران برنامه‌ریزی شده که به همراه همرزمانش ابهت و اعتبار آمریکا را در سال پایانی جنگ در خلیج فارس درهم شکست.

وحید حیدری افزود: نخستین جشنواره ملی شعر «نسل نادر» از سری برنامه‌های قرارگاه فرهنگی شهید نادر مهدوی است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در چهار بخش شامل شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی) و شعر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی سپس در خصوص محورهای این رویداد ادبی توضیح داد: «سجایای اخلاقی و شجاعت شهید»، «جنگ نفتکش‌ها»، «وصیت‌نامه شهید»، «اثر عمل به هنگام»، «حماسه خلیج فارس»، «عملیات‌های شهید علیه متجاوزان» و «یاران و همرزمان شهید» محورهای موضوعی این جشنواره ملی را تشکیل می‌دهد.

حیدری بیان کرد: شاعران و متقاضیان شرکت در این رویداد تا ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را از طریق ایتا به حساب @Vahidheidari۶۳ و یا به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی شعر «نسل نادر» به نشانی: بوشهر، میدان قدس، معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره شرایط ارسال آثار به این جشنواره یادآور شد: اشعار به‌صورت تایپ شده در قالب word ارسال شوند. اشعار خارج از موضوع در جشنواره شرکت داده نخواهد شد. اطلاعات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و شهر محل سکونت به همراه آثار ارسال شود.

وی بیان کرد: ضمن اینکه به ۲۰ اثر برگزیده این رویداد تندیس جشنواره به همراه هدیه نقدی ۳۰ میلیونی اهدا خواهد شد، این آثار در کتاب شهید نادر مهدوی نیز منتشر خواهند شد.

حیدری در بخش دیگری از توضیحات خود، از انتشار فراخوان نخستین مجمع عمومی و انتخابات «انجمن اهل قلم استان بوشهر» خبر داد و افزود: نویسندگان بوشهری تا ۳۰ بهمن فرصت دارند تا برای عضویت در هیئت مدیره این انجمن اقدام کنند.

وی شرایط حضور نویسندگان را برای حضور در انتخابات اعضای هیئت‌مدیره انجمن اهل قلم استان بوشهر به این شرح اعلام کرد: نویسندگانی که دارای ۲ عنوان کتاب در گروه بزرگسالان باشند؛ نویسندگانی که دارای ۳ عنوان کتاب در گروه کودک و نوجوان باشند؛ کتاب‎های کمک آموزشی برای عضویت مورد تائید نیست؛ از چاپ آخرین کتاب ۳ سال نگذشته باشد؛ حضور مؤثر در مجامع عمومی و سایر برنامه‎های پیشنهادی هیئت‎مدیره در راستای تحقق اهداف انجمن داشته باشد.

حیدری یادآور شد: افراد برای نام‌نویسی در انتخابات هیئت‌مدیره انجمن قلم استان بوشهر بایستی به معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مراجعه و فرم درخواست عضویت را پر و تکمیل کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۳۲۸۰۷۵ داخلی ۱۲۴ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عفت زینلی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    شماره‌ای که برای دریافت اثر در ایتا داده شده، اصلا آثار دریافتی رو چک نمیکنه. با وجود اینکه بیشتر از یک ماهه که اثر فرستادم پیامم تیک نخورده و پیام مبتنی بر اینکه اثر دریافت شده، دریافت نکردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها