جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
نمایشگاه کتاب هرمزگان زمینه ترویج کتاب‌خوانی و خلاقیت‌زایی را ایجاد می‌کند

هرمزگان - پژوهشگر هرمزگانی گفت: نمایشگاه کتاب، زمینه تحکیم و ترویج کتاب‌خوانی و خلاقیت‌زایی را ایجاد می‌کند.

غلامرضا زعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در آستانه گشایش هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان پس از ۴ سال وقفه، آن را فرصتی برای دیدار خالقان و خوانندگان آثار تاریخی دانست و گفت: نمایشگاه می‌تواند زمینه درک و دریافت نیاز و سلایق مخاطب را فراهم سازد. این ارتباط دو سویه و تعاملی می‌تواند زمینه تحکیم و ترویج کتاب‌خوانی و خلاقیت‌زایی را ایجاد کند.

مدیر عامل هسته فناور ایده پردازان هرموز نوین افزود: ظهور و بروز فرهنگ یک جامعه همواره خود را با کتاب جلوه‌گر می‌سازد. فردوسی بزرگ با کتاب، حماسه، تاریخ و فرهنگ ایران زمین را زنده نگه داشت. نیک که بنگریم سیاست، اخلاق، فرهنگ و ادب، دین، فلسفه و دیگر دانش‌های طبیعی و تجربی نیز اینچنین پاسداری شده‌اند.

این مولف و محقق نام آشنای هرمزگانی در ادامه اضافه کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و ادبی است که دارای اهداف و فرصت‌های متعددی برای ناشران، نویسندگان، محققان و خوانندگان کتاب است. نمایشگاه کتاب می‌تواند به گردآوری، معرفی و ارتقای کتاب‌های تاریخی و دیگر کتب کمک کند و بستری را برای تبادل نظر، هم‌اندیشی و هم‌فکری در مورد مسائل و رویدادهای تاریخی فراهم آورد.

این استاد تاریخ با ذکر دلایل اهمیت‌ها و فرصت‌های نمایشگاه کتاب ابراز داشت: نمایشگاه کتاب به جمع‌آوری کتاب‌های تاریخی که در فضای پراکنده علمی هستند کمک می‌کند و امکان ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از آثار منتشر شده را می‌دهد.

وی همچنین اذعان کرد: نمایشگاه کتاب به معرفی آثار مورد اعتماد و صادق در موضوع تاریخ معاصر که با هدف تقویت حافظه تاریخی ملت و خنثی‌کردن تلاش‌های دشمنان در تحریف تاریخ نوشته شده‌اند کمک می‌کند.

زعیمی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتباط با ناشران خارجی و تهیه کتاب‌های زبان اصلی است که می‌تواند به ارتقای سطح علمی و آگاهی از جریانات تاریخی جهانی کمک می‌کند.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از عصر روز شنبه ️۲۱ بهمن آغاز و تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در خیابان بازرگانی محله امیرآباد ادامه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها