چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کتابخانه هوشنگ ابتهاج در رشت آغاز به‌کارکرد

گیلان - چهارمین کتابخانه مدرسه‌ای گیلان هوشنگ ابتهاج در رشت با حضور مدیرکل کتابخانه‌های گیلان و جمعی از مسئولان مربوطه آغاز به‌کارکرد.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان رشت روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه مدرسه‌ای زنده یاد هوشنگ ابتهاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت افزود: کتابخانه مدرسه‌ای هوشنگ ابتهاج با مساحت ۸۰ متر در محله بازار رضای رشت آغاز به کار کرده است.

پوریا قویدل افزود: در حال حاضر این کتابخانه به سه هزار عنوان کتاب تجهیز شده است که در آینده تعداد کتاب‌های آن گسترش خواهد یافت.

وی یادآور شد: تاکنون علاوه بر رشت در شهرستان‌های انزلی، شفت و صومعه سرا کتابخانه مدرسه‌ای راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این کتابخانه‌های مدرسه‌ای که با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام می‌شود، در گسترش فضای کتابخانه‌ای موثر است و بخشی از ضعف در این بخش را جبران می‌کند.

قویدل گفت: اگر روند راه‌اندازی کتابخانه‌ها در استان ادامه داشته باشد و مکان‌هایی برای احداث کتابخانه هادر ختیار ما قرار گیرد کتابخانه‌ها نیز آمادگی دارد تا این فضاها را تجهیز کند.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان رشت با بیان اینکه این کتابخانه‌ها به دلیل اینکه در مدرسه افتتاح و راه‌اندازی می شود، «کتابخانه مدرسه‌ای» نام گرفته است، اظهار داشت: این کتابخانه عمومی و کتاب های آن در همه حوزه هاست و هیچگونه محدودیتی ندارد و تمامی اقشار می توانند عضویت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مدرسه ای کوچکتر از کتابخانه های دیگر هستند اما تمام تجهیزات کتابخانه های دیگر دارند، گفت: برای تجهیز این کتابخانه تاکنون و در مرحله اول ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ ضمن اینکه این کتابخانه در جزو کتابخانه خاتم الانبیاء قرار گرفته است.

طرح کتابخانه مدرسه‌ای اولین بار در سال ۹۷ به ابتکار گیلان اجرا شد و پس از آن استان های دیگر نیز این طرح را اجرا کردند.

گیلان ۸۵ باب کتابخانه دارد که از این تعداد، ۲کتابخانه سیار، ۲۰ کتابخانه روستایی و ۶۳ کتابخانه شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها