سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
نمایشگاه کتاب ضربان فرهنگ هرمزگان را تندتر خواهد کرد

هرمزگان - رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: نمایشگاه کتاب، ضربان فرهنگ هرمزگان را تندتر خواهد کرد.

علی بهرامشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و رویدادهای جنبی آن و تاثیرات مثبت و منفی آن بر حوزه کتاب گفت و افزود: نمایشگاه کتاب، ضربان و نبض فرهنگ هرمزگان را تندتر خواهد کرد.

وی با اذعان به اینکه هرمزگان و مخصوصاً بندرعباس علاوه بر پایتخت اقتصادی یک کلانشهر دانشگاهی است، گفت: الان دقیقاً در تعطیلات بین ترمی دانشجویان هستیم و از ۲۳ بهمن ترم جدید آغاز می‌شود که اغلب هفته اول دانشجویان شهرستانی نمی‌آیند و عملاً نمایشگاه کتاب را از دست خواهند داد و همچنین فصل امتحانات دانش‌آموزان است که امکان دارد کمتر شرایط حضور داشته باشند، بنابراین علی رغم حضور بخش کتب دانشگاهی در نمایشگاه، یک افسوس بزرگ است.

مدیر انتشارات «رسول» ادامه داد: شیوه جدید نمایشگاه کتاب و خارج شدن از چهارچوب ناشر محور بودن هم تجربه جدیدی است که باید بازخورد بگیریم ببینیم نسبت به تجربه پیشین چقدر به ایده‌آل ها در حوزه کتاب نزدیک‌تر خواهد بود.

این مولف هرمزگانی اضافه کرد: باید تدابیری نیز اندیشیده شود تا تخفیف ۳۰ درصدی نمایشگاه کتاب موجب نشود که کتابفروشی‌های محلی متضرر بشوند. بلکه باید ضمن آسیب شناسی، شرایطی برای کتابفروشی‌های استان فراهم شود تا در نمایشگاه مشارکت کنند.

بهرامشاهی با اشاره به همفکری جامعه نخبگانی حوزه فرهنگ در برگزاری نمایشگاه توضیح داد: برای برگزاری نشست‌های تخصصی باید از افراد صاحب‌نظر استفاده شود، برنامه شب‌های فرهنگی متناسب با فضای کتاب و نمایشگاه باشد، شاید برگزاری بعضی از برنامه‌های جنبی هم نیاز نباشد که بستگی به رویکرد مسئولان برگزاری و ذائقه مخاطبان حوزه کتاب دارد.

رئیس انجمن نویسندگان هرمزگان با تاکید بر اینکه برگزاری چنین رویدادهایی کار سخت و زمانب‌ری است، گفت: این رویداد فرهنگی مبارک مردم استان باشد و در پایان از تمام مسئولان برگزاری مخصوصاً مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این اداره کل قدردانی کرد.

هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بندرعباس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها