یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
۱۵۲ اثر به جشنواره «افتخار من» ارسال شد

مازندران- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از ارسال ۱۵۲ اثر به دبیرخانه جشنواره افتخار من خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، سردار محمد حسن سلامی پیش از ظهر یکشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی افتخار من، اظهار کرد: امام خمینی (ره)، اسلام را احیا کردند و از مظلومیت نجات دادند و با قرار دادن این اسلام در متن زندگی مردم و جامعه، زمینه‌ساز تشکیل حکومت اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی عزتمندانه ۴۵ سال است که در برابر همه حوادث مقاومت کرده و امروز مقتدرانه در دنیا می‌درخشد، افزود: امام بزرگوار ویژگی بزرگی داشتند که هیچ کاری را جز برای رضای پروردگار انجام نمی‌دادند و در مقابل دشمنان انقلاب و نظام سلطه ایستادگی کردند و عزت را برای مردم ایران به ارمغان آوردند و افتخار امروز حاصل مجاهدت امامین بزرگ انقلاب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه در صحنه‌های سخت مبارزه، شاهد ایستادگی مردم هستیم، گفت: حضور به موقع مردم در صحنه‌ها و آزمایش‌ها باعث پیروزی و موفقیت شد.

این مسئول با بیان اینکه نقش مجاهدان، امامین و مردم، سه محوری بود که باعث درخشش انقلاب شد، تصریح کرد: انتخابات یکی از میدان‌های آزمایش مردم است و حضور گسترده در انتخابات، بالندگی و بیمه شدن انقلاب را رقم خواهد زد و امیدواریم در امتحان پیش رو، ملت بزرگ ایران پرافتخار حاضر شوند.

سلامی با اشاره به اینکه در آستانه علمیات الفجر هشت قرار داریم که از پیچیده‌ترین عملیات دفاع مقدس است، ادامه داد: رزمندگان در این عملیات از اروند گذشتند و دنیا ناباورانه به اقدام رزمندگان ما نگاه می‌کند که چگونه از این رودخانه وحشی گذر کردند، عبور رزمندگان از موانعی که دشمن بالای سرشان بود و آن تاریخ موفق را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شهید از مازندران در علملیات فاو تقدیم اسلام و انقلاب شد، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم چنین ایام‌الهی در ذهن مردم فراموش شود، رزمندگان ما با خود گنجینه و میراثی از این تاریخ باعزمت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رهبری بارها از آثار دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه یاد کردند، افزود: یکی از راه‌های حفظ این گنجینه‌ها، این است که در خانواده شکل گیرد و فرزندان و نوادگان، حداقل با صبط صدا، خاطرات پدران و پدربزرگان خود را ثبت کنند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در دفاع مقدس بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده داشت، گفت: امسال سومین جشنواره افتخار من با این عهد و پیمان با شهدا شروع می‌کنیم که سال آینده با آثار ۱۰ برابری مواجه شویم.

سلامی تصریح کرد: جشنواره بهانه‌ای است تا آثار دفاع مقدس در سینه‌ها نماند بلکه از سوی رزمندگان بازگو شده به نسل‌های آینده منتقل شود.

۱۵۲ اثر به جشنواره «افتخار من» ارسال شد


دفاع مقدس عرصه مهم انتقال ارزش‌های انقلابی

در ادامه این مراسم، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس، الماس و جواهرهای بی‌نظیری برای استخراج دارد.

حامد فاضلی افزود: حضور بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده مازندرانی در دفاع مقدس، عرصه مهمی برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آنچه در خور شان دفاع مقدس باشد ادا نشده است، گفت: امروز سیطره قالب را فضای مجازی در اختیار کسانی است که به دنبال تحریف این گنجینه‌های بزرگ هستند.

این مسئول با اشاره حرکت پیشتازانه انقلاب در عرصه جهانی، ادامه داد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان این مملکت هستند و اهمیت این جشنواره و انتقال مفاهیم ارزشی بسیار برای ما مهم است.

فاضلی گفت: امروز انتقال مفاهیم به نسل جدید، اقدام ارزشمندی است و دبیرخانه دائمی جشنواره باید دائر شود تا در طول سال فضای انتقال این تاریخچه پرارزش به نسل آینده‌ساز فراهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها