یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کتاب «واژگان فناوری نانو» رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی –کتاب «واژگان فناوری نانو» به قلم علی فعال‌پارسا که شامل مجموعه‌ای از اصطلاحات و واژگان فناوری نانو به همراه مفهوم و تصویر برخی واژگان است رهسپار بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، علی فعال‌پارسا نویسنده و مترجم مشهدی که او را با ترجمه کتاب‌هایی نظیر «انفجار بزرگ»، «شناخت کیهان»، «فناوری نانو؛ مقدمه ای بر تکنیک های نانوساختاری»، «فناوری نانو چیست» و «نانومواد و نانوساختارها؛ سنتز، خواص، کاربردها» می‌شناسیم به تازگی کتاب «واژگان فناوری نانو» را رهسپار بازار نشر کرده‌است که شامل مجموعه‌ای از اصطلاحات و واژگان فناوری نانو به همراه مفهوم و تصویر برخی واژگان است.

از آنجا که نزدیک به دو دهه از ورود فناوری نانو به ساختار آموزشی و پژوهشی کشور می‌گذرد و در این مدت به جایگاه خوبی در زمینه نشر مقالات علمی و ابداع روش‌های سنتزی نانومواد مختلف دست پیدا کرده‌ایم اما یکی از مهم‎ترین نقاط ضعف ما در حوزه فناوری نانو عدم بومی‌سازی اصطلاحات و واژگان مربوط به فناوری نانو است.

کتاب «واژگان فناوری نانو» رهسپار بازار کتاب شد

فناوری نانو که از ماهیتی چندرشته‌ای برخوردار است و مشتمل بر یک سری تعاریف، سیستم‌های مشخص و روش‌های سنتری است متخصصان این حوزه را با یک فرهنگی علمی جدید مواجه کرد.

نویسنده که قبلاً در کتاب «واژگان فناوری نانو» روی این اصطلاحات کار کرده بود و واژگان فیزی، شیمی، مواد، پزشکی و.. را مورد بررسی قرار داده بود در این کتاب دست به بازتعریف جدیدی برای این واژگان زده است به گونه‌ای که کتاب «واژگان فناوری نانو» دایره‌المعارف فناوری نانو شده است.

علی فعال‌پارسا که از سال ۱۳۸۴ در حوزه فناوری نانو به فعالیت در زمینه‌ی تحقیق، ترجمه و تالیف مشغول است این‌بار به همت نشر پرساووش کتاب «واژگان فناوری نانو» را رهسپار بازار کتاب کرد.

این کتاب نقطه آغاز نهادینه‌سازی اصطلاحات و واژگان فناوری نانو به زبان فارسی است که باتوجه به پیشرفت روزافزون این فناوری همچنان شاهد گسترش دایره واژگان و اصطلاحات علمی در چهارچوب فناوری نانو خواهیم بود.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «واژگان فناوری نانو» به قلم علی فعال‌پارسا در ۲۴۳ صفحه و به قیمت ۲۹۰ هزار تومان توسط نشر پرساووش روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها