شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
۵۴۵۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه‌های سرچشمه و رفسنجان فروش رفت

کرمان- مسئول برگزاری نمایشگاه های روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و ۸ هزار ۴۶۵ عنوان کتاب در نمایشگاه های سرچشمه و رفسنجان به فروش رفته است.

معین برهانی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: یقیناً دستاوردهای انقلاب اسلامی آنقدر بزرگ بوده که اکنون می توانیم در سایه حکومت اسلامی در آرامش زندگی کنیم.

وی اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه در رفسنجان، پس از نمایشگاه شهر سرچشمه با حضور پررنگ مردم شهر کتاب‌خوان و کارکنان و بازنشستگان مجتمع و خانواده‌ها، در حال برگزاری است و تاکنون ۲۱ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

مسئول برگزاری نمایشگاه های روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: ۲۰۰ هزار جلد کتاب با ۱۱ هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه های سرچشمه و رفسنجان موجود بود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با فضای کاملاً خانوادگی و تنوع برای همه رده های سنی تا چهاردهم بهمن ادامه خواهد شد.

۵۴۵۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه‌های سرچشمه و رفسنجان فروش رفت

برهانی نژاد با اشاره به استقبال خوب مردم تاکید کرد: ذوق، شور و علاقه مردم در این نمایشگاه باعث انگیزه بود و به نوعی مسئولیت آفرین شد، چون بستری برای حضور چندهزار نفر در یک فرصت محدود فراهم شد تا از طریق کتاب با مقولات فرهنگی از نزدیک انس بگیرند و کتاب بخرند.

وی با اشاره به عناوین کتاب گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۱ هزار ۲۵۴ عنوان و ۱۶۳ هزار و ۷۴۵ جلد کتاب از ۲۸۹ ناشر است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه با اشاره به اهمیت تنوع و دسته بندی های کتاب در این نمایشگاه تصریح کرد: از دسته بندی های مختلف ادبیات رمان ایرانی، خارجی و کلاسیک، از موضوعات روانشناسی، موفقیت و ازدواج، در حوزه تاریخ با موضوعیت ایران اسلام اروپا انواع کتاب موجود است.

وی با اشاره به دسته بندی های دیگر ادامه داد: کتاب های مذهبی اعم از قرآن، مفاتیح، دعا، احکام و رساله، سیاست و جامعه شناسی، دفاع مقدس، کتاب های فلسفی، هنر معماری و عکاسی نیز در این نمایشگاه جایگاه ویژه ای دارد.

۵۴۵۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه‌های سرچشمه و رفسنجان فروش رفت
به گفته ی وی، بخش ویژه کودک و نوجوان نیز در فضای مجزایی به همراه مشوق هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

برهانی نژاد اظهار کرد: در واقع شرکت مس در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کارکنان و بازنشستگان این نمایشگاه ها را برگزار می‌کند که برای کارکنان و بازنشستگان شرکت مس تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: با این حال برای تمام مردم و بازدیدکنندگان ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

برهانی‌نژاد کرد: در رفسنجان بیش از ۷ هزار نفر تاکنون از نمایشگاه بازدید کردند و اصولاً روزهای پایانی شلوغ تر از همیشه خواهد شد.

وی با اشاره به تمدید نمایشگاه سرچشمه گفت: در سرچشمه به دلیل شرایط خاص و شیفت کارکنان نمایشگاه تمدید شد و در خصوص تمدید نمایشگاه رفسنجان هم روز جمعه به دلیل بدی آب و هوا تعطیل شد و به مدت دو روز دیگر یعنی تا دوشنبه ۱۶ بهمن تمدید شد.

صبح های شنبه, یکشنبه و دوشنبه نمایشگاه کتاب میزبان دانش آموزان از مدارس مختلف شهر رفسنجان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت مس در راستای مسئولیت اجتماعی همیشه حامی فرهنگ و هنر بوده است، اظهار کرد: یکی از شعار های ما «کتاب سرچشمه دانایی» است.

۵۴۵۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه‌های سرچشمه و رفسنجان فروش رفت
برهانی نژاد گفت: تا قبل از ایام کرونا نمایشگاه کتاب هر ساله برگزار می‌شد و اما یک دوره هم به صورت آنلاین برگزار شد، این اولین دوره است که بعد از کرونا با این وسعت برگزار می شود.

به گفته وی، شرکت مس هم ناشران و هم نویسندگان را حمایت می‌کند و این نمایشگاه ها هم در همین راستا برگزار می شود همچنین مسابقه های کتابخوانی هم همیشه برگزار می‌شود و جزو اولویت هایمان است.

برهانی‌نژاد با اشاره به برگزاری مستمر مسابقه کتابخوانی گفت: امور آموزش و توسعه شایستگی مس سرچشمه برای کارکنان و خانواده ها هر دو ماه مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کنند هنچنین برای عموم مردم نیز به کرات در سال برگزار می شود.

۵۴۵۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه‌های سرچشمه و رفسنجان فروش رفت

به گزارش ایبنا، این نمایشگاه تا شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد و پذیرای کتاب‌دوستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها