چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
اهدای ۲۰۷ هزار نسخه کتاب در نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب استان فارس

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اتمام نخستین دوره جشنواره مردمی نذر کتاب فارس گفت: در این جشنواره، ۲۰۷ هزار و ۹۷۱ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی با بیان اینکه نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب فارس از ۲۰ مردادماه سال جاری آغاز و تا نیمه دی ماه برگزار شد، اظهار داشت: دستاورد این دوره از جشنواره که به مدت پنج ماه برگزار شد، اهدای ۲۰۷ هزار و ۹۷۱ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان فارس بود.

فیروزی، استقبال از این جشنواره را مثال زنی توصیف و اضافه کرد: تاریخ اتمام این جشنواره در گام نخست ۲۴ آبان ماه بود که به دلیل استقبال از این رویداد تا نیمه دی ماه تمدید شد و ۵ هزار و ۶۵۱ خیّر کتاب‌دوست فارس در این جشنواره مشارکت داشته اند و ارزش کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌های عمومی فارس بیش از ۱۳۱ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار «به کتاب‌هایت بال بده» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شده است، گفت: هدف از اجرای این رویداد تأمین منابع کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی بود.

فیروزی اضافه کرد: تاکنون ۵۰ درصد از منابع اهدایی در قالب این جشنواره مردمی، آماده‌سازی شده و با جای گرفتن در قفسه کتابخانه‌های عمومی در مسیر امانت قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: دیگر منابع اهدایی نیز در مسیر ثبت و آماده‌سازی برای کتابخانه‌های عمومی یا در حال توزیع به دیگر کتابخانه‌ها مانند مساجد و مدارس و دیگر نهادها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها