دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
نشست هم‌اندیشی انجمن فرهنگی، هنری زنان ناشر برگزار شد

نشست هم‌اندیشی انجمن فرهنگی، هنری زنان ناشر برگزار و موضوعاتی چون برگزاری دورهای آموزشی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همکاری ناشران با یکدیگر بررسی شد.

مریم جدلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر بیان کرد: این نشست یکشنبه (هشتم بهمن‌ماه) با حضور اعضای فعال و جدید در محل دائمی دفتر انجمن برگزار شد. در ابتدا گزارشی از فعالیت‌های فصلی ارائه و با توجه به نزدیک بودن برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نظرات و پیشنهادهای اعضا درباره همکاری، مشارکت و نمایندگی اعضا با یکدیگر در این رویداد مطرح شد.

وی با بیان اینکه مشورت و هم‌فکری برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برخی از مباحث این نشست بود، افزود: بررسی مزایا و چالش‌های پیش‌رو و استفاده از تجربیات تعدادی از اعضای انجمن در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته و برنامه‌هایی برای برگزاری دورهای آموزشی به‌منظور ارتقا سطح علمی اعضاء مرتبط با حوزه نشر بخش دیگر مباحث این نشست بود.

جدلی ادامه داد: امسال پانزدهمین سال تاسیس انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر است و حدود ۸۴ نفر از بانوان ناشر به‌عنوان عضو رسمی و ۵۰ نفر اعضای غیررسمی شامل مولفان، مترجمان، ویراستاران، گرافیست‌ها یا تصویرگران در این انجمن عضویت دارند.

وی درباره اولویت‌های انجمن در برنامه‌های آینده توضیح داد: تلاش برای ترغیب و تشویق اعضا و آموزش‌های لازم برای تولید محتوای مناسب و ارزشمند برای کتاب‌های بزرگسال، کودک و نوجوان و نیز جذابیت‌های فنی و بصری کتاب، بخشی از این برنامه‌ها است.

جدلی با اشاره به تشکیل یک کمیته در انجمن، گفت: این کمیته بررسی‌های لازم درباره فروش‌های مجازی و فیزیکی کتاب را در مکان‌ها و مناطق مناسب و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی انجام خواهد داد.

به‌گفته وی، ارتقای سطح علمی اعضا با برگزاری دوره‌های آموزشی شامل با اهمیت‌ترین دوره‌ها مثل آشنایی با قوانین نشر، امور مالیاتی و بیمه‌ها را نیز در فهرست برنامه‌های انجمن قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها