دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بعید نیست شهرداری به بساط‌گستران دکه هم بدهد!

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با تاکید بر نقش شهرداری در جمع‌آوری بساط‌گستران کتاب از توسعه فعالیت آن‌ها انتقاد کرد و گفت: بعید نیست که در آینده یک دکه داشته باشند.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بساط‌گستری کتاب در راسته خیابان انقلاب، عنوان کرد: اتحادیه با حضور دستفروشان و بساط‌گستران مخالف است؛ زیرا در طول سالیان گذشته، کتابفروشان برای شغل و حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما اکنون بساط‌گستران به راحتی در حریم کتابفروش‌ها حضور پیدا می‌کنند و کتاب می‌فروشند.

وی با بیان اینکه بخش عمده کتاب‌های بساط‌گستران آثار قاچاق و غیرمجاز است، افزود: حضور دستفروشان کتاب نباید در حریم کتابفروشی‌ها انجام شود، با حضور این افراد مخالف هستیم، زیرا در یک نگاه کلی شاهد فروش کتاب‌های غیرمجاز و کپی هستیم، آثاری که حیات کتابفروشان را طی سال‌های اخیر به خطر انداخته است.

کریمی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کرده بودیم که درخواست اتحادیه جمع‌آوری بساط‌گستران است؛ زیرا علاوه بر ایجاد مزاحمت برای کتابفروشان و ایجاد آلودگی بصری، فضای فعالیت را نیز سخت کرده‌اند؛ به‌طوری که در برخی از ساعات روز به سختی می‌توان از مقابل دانشگاه عبور کرد.

وی با بیان اینکه یک مشاهده میدانی به دستفروشان کتاب نشان می‌دهد که ظاهراً هیچ عزمی برای برخورد با آن‌ها در شهرداری تهران، وجود ندارد گفت: عملاً شهرداری تهران برخوردی با بساط گستران ندارند، حتی در مواردی دیده شده که مامور اداره برق به بساطی‌ها برق می‌دهد تا شب‌ها بتوانند روشنایی داشته باشند!
 

کریمی بیان کرد: تا پیش از این بساط‌گستران روی زمین کتاب‌های خود را می‌چیدند اما اکنون میز می‌گذارند و عملاً یک دکان در مقابل دکان و فروشگاه‌های کتاب ایجاد شده است، بعید نیست که در آینده نیز یک دکه داشته باشند!

وی با اشاره به خواسته فعالان حوزه نشر و کتاب برای برخورد با بساط‌گستران کتاب، گفت: در گام اول خواستار برخورد شدید با بساطی‌ها به‌عنوان سد معبر و جمع‌آوری کتاب‌های غیرمجاز و قاچاق هستیم، در ادامه نیز از مجموعه‌هایی چون اداره برق و مجموعه شهرداری می‌خواهیم به‌طور جدی با این افراد مقابله کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها