شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
بررسی راهکارهای جایگزین تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی استان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار چهارمحال و بختیاری در نشستی مشترک، درپی ضرورت پاسخ به درخواست‌های عمومی برای ایجاد کتابخانه مرکزی این استان و راهکارهای جایگزین تا زمان ساخت این کتابخانه بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درباره نشست اخیر غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح موضوع ساخت کتابخانه مرکزی این استان در این نشست گفت: محور قرار گرفتن کتابخانه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد و تجهیز آن تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی، راهکاری است که مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

پیام احمدی با اشاره به اینکه مکان‌یابی و اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری پیش از این انجام شده است، افزود: وزیر فرهنگ نیز بر پیگیری‌های لازم برای انجام اقدامات اولیه و جذب اعتبارات این طرح تأکید کرد.

وی در ادامه بحث عقب‌ماندگی تاریخی استان در برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی را هم از دیگر موارد مطرح شده در نشست استاندار و وزیر بیان و تصریح کرد: محمدمهدی اسماعیلی، آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز فضاهای فرهنگی در اختیار شهرداری‌های استان با عنوان «خانه فرهنگ» را هم اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تجهیز خانه‌های فرهنگ با همکاری شهرداری‌ها و با اولویت شهرهای کمتربرخوردار و بدون زیرساخت فرهنگی هنری می‌تواند، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری را تا حدی جبران کند.

بررسی راهکارهای جایگزین تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی استان چهارمحال و بختیاری

وی ضرورت سرعت بخشی در جذب اعتبارات سفرهای رئیس‌جمهور به استان، اعتبارات قرارگاه شهید آوینی و همچنین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت ۲۰ بهمن به عنوان «روز چهارمحال و بختیاری» را از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار اعلام کرد.

در نشست غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی نورعلیشاهی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مهدی رمضانی چابک، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند.

بررسی راهکارهای جایگزین تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی استان چهارمحال و بختیاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها