چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
مسابقه کتاب‌خوانی سراسری «انفجار نور»/ جشنواره هفته فرهنگی در سیریک

هرمزگان - مسابقه کتاب‌خوانی سراسری «انفجار نور» ویژه دهه مبارک فجر، برگزاری جشنواره هفته فرهنگی در سیریک و... عناوین بعضی از اخبار مهم حوزه کتاب استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مسابقه کتاب‌خوانی سراسری «انفجار نور» با مرکزیت بندرعباس، جشنواره هفته فرهنگی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک و برگزاری مسابقات قرآن کریم در دهستان چراغ آباد بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان از اخبار بسته فرهنگی هرمزگان در جنوب ایران هستند.

مسابقه کتاب‌خوانی سراسری «انفجار نور» ویژه دهه مبارک فجر برگزار می‌شود

به مناسبت دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسابقه کتاب‌خوانی «انفجار نور»؛ مجموعه زندگینامه شهدای انقلاب استان هرمزگان، با اهتمام معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان برگزار می‌شود.

این مسابقه برای عموم مردم در سراسر کشور آزاد است و از ۱ بهمن ماه آغاز شده و علاقمندان تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند، در این مسابقه شرکت کنند.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان می‌بایست برای شرکت در مسابقه، پس از دانلود این کتاب از لینک و مطالعه آن، پاسخ سوالات را حداکثر تا ۲۱ بهمن ماه پس از ورود به صفحه ثبت نام و پاسخ به سوالات از طریق لینک، ارسال کنند.

شایان ذکر است به ۱۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه، نفری ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود. قرعه‌کشی این مسابقه کتاب‌خوانی ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره هفته فرهنگی در سیریک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از افتتاح جشنواره هفته فرهنگی سیریک در پارک ساحلی این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان گفت: با حضور محمدرضا پاکروان فرماندار شهرستان سیریک و جمعی از مدیران دستگاه اجرایی، جشنواره هفته فرهنگی سیریک افتتاح شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف نمایش ظرفیت‌های هنرمندان بومی شهرستان در رشته‌های فرهنگی و هنری و همچنین نمایش توانمندی‌های فرهنگی و هنری شهرستان آغاز به کار کرد.

مهمترین برنامه های جانبی این جشنواره عبارتند از: برگزاری دوره آموزشی طراحی و دوخت لباس، همایش‌های آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها، کارگاه آموزش نجوم، همیار پلیس، نمایشگاه عفاف و حجاب، بازی‌های بومی و محلی و همایش رای اولی‌ها که در طول جشنواره اجرا خواهند شد.

این جشنواره به مدت ۵ روز از تاریخ ۱ تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل پارک ساحلی شهر بندر سیریک دایر است.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در دهستان چراغ آباد بخش توکهور و هشتبندی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از برگزاری مسابقات قرآن کریم در دهستان چراغ آباد بخش توکهور و هشتبندی به مناسبت دهه فجر خبر داد.

مصطفی کریمی گفت: برگزاری مسابقات قرآن، زمین‌ساز ایجاد فرهنگ قرآنی در زندگی جوانان و زمینه ساز ایجاد فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر نسل جوان با کلام وحی در زندگی است.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت است و باید زمینه قرآنی شدن فرزندان، خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان را بیش از پیش فراهم کنیم و آنان را با کلام وحی آشنا و مانوس نماییم.

کریمی ادامه داد: مسابقات قرآن کریم در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ جزء ۳۰، اذان و دعا خوانی در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود و تاکنون ۵۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

آئین اختتامیه این مسابقات ۱۳ بهمن ماه سال جاری درمحل موسسه فرهنگی قرآن و عترت آل نبی چراغ آباد با حضور مسئولان و فعالان قرآنی این منطقه برگزار می شود.

برگزاری نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک

نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک با موضوع برنامه ریزی برای برگزاری اعتکاف در سطح شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان سیریک برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سیریک گفت: نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک با دو دستور کار جلسه با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

محمد پیشان افزود: در ابتدای این جلسه امام جمعه شهرستان، ضمن تاکید بر حضور، همراهی و همگامی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری مراسم اعتکاف در سطح شهرستان از دستگاه های اجرایی خواست با توجه به اهمیت موضوع همکاری لازم را انجام دهند.

مراسم معنوی اعتکاف در پنج مسجد منتخب شهرستان شامل: مسجد صاحب الزمان (عج) شهر سیریک، مسجد امام حسین (ع) شهر کوهستک، مسجد علی ابن ابیطالب (ع) روستای شهید مردان، مسجد صاحب الزمان (عج) روستای روتان و مسجد علی ابن ابیطالب (ع) روستای گرائیک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها