شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
اجرای طرح «نذرآسمانی» در زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای تأمین قرآن مورد نیاز جلسات خانگی قرآن کریم طرح «نذر آسمانی» در زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اظهار کرد: توجه به جلسات خانگی قرآن کریم که به ویژه در ایام محرم و ماه رمضان برگزار می‌شود؛ یکی از اولویت‌های اوقاف و متولیان امر در حوزه معارف دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه این جلسات به صورت خودجوش و محله‌ای برگزار می‌شود، اضافه کرد: قطعاً حمایت از این جلسات قرآنی موجب افزایش و ترویج فرهنگ قرائت قرآن کریم در بین بدنه مردم خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح «نذر آسمانی» در زنجان در قالب کمک به تامین قرآن جلسات خانگی قرآن کریم افزود: کسانی که قصد شرکت در این طرح را دارند می‌توانند؛ هزینه اهدای یک یا چند جلد قرآن کریم را اهدا کنند.

کرمی با اشاره به اینکه هدیه یک جلد کلام الله مجید ۱۵۰ هزار تومان و هدیه یک رحل ۱۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: تأمین قرآن و رحل جلسات خانگی با درج نام واقف یا اموات هدیه کنندگان، برای ذکر صلوات و فاتحه برای اهدا کننده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات قرآنی استان زنجان بسیار ناچیز است و درآمدی از این بایت در استان وجود ندارد، افزود: برای ترویج معارف قرآنی در جامعه اوقاف از عواید موقوفاتی که نیتی در این زمینه دارند؛ هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با دعوت از خیرین برای مشارکت در بحث وقف قرآنی گفت: حتی خیرین می‌توانند به صورت مشارکتی وقف در حوزه قرآن را داشته باشند.

کرمی با اشاره به اینکه هزینه در حوزه قرآن سرمایه‌گذاری برای تربیت دینی دانش‌آموزان و نسل جدید است، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری واقفان شاهد وقف قرآنی در استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط