چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ها اقدامی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری است

آذربایجان‌غربی - فرماندار ارومیه گفت: برگزاری جشنواره خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، علاوه بر فراهم سازی زمینه ترویج کتابخوانی، اقدامی در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایرا ن (ایبنا) در ارومیه، غلامحسین عماری در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه که در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: نیکوکاری و نوعدوستی، فرهنگ دیرینه ایرانیان است و باید این فرهنگ را در بین آحاد جامعه ترویج داد.

وی افزود: برگزاری جشنواره خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، علاوه بر فراهم سازی زمینه ترویج کتابخوانی، اقدامی در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری است و باید با شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و برنامه ریزی مدون و منسجم، در اجرای باشکوه تر آن همت گمارد.

بهزاد رستمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه نیز در ادامه گزارشی از روند مصوبات جلسه قبل و فعالیت های کتابخانه‌های شهرستان در سه ماهه سوم سال ارائه داد و گفت: طی سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی، ۵ مصوبه برای شهرستان ارومیه به تصویب رسید که در این راستا کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در شهر فاقد کتابخانه سرو با تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و مرمت و آماده سازی آن، به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در سه ماهه سوم سوم سال، ۱۹۶ فعالیت فرهنگی مختلف با اولویت کودکان و نوجونان، ۲۸ مسابقه فرهنگی، شش اردوی جهادی کتابخوانی در مناطق محروم و … در سطح کتابخانه‌های شهرستان اجرا شده است.

رستمی گفت: همچنین ۵۵۶ بازید میدانی در طول هفته کتاب از کتابخانه‌های عمومی با هدف معرفی خدمات کتابخانه های عمومی انجام شده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایبنا؛ واریز مبلغی به صورت علی الحساب در راستای سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برگزاری جلسه‌ای جهت شناسایی و جذب خیرین با حضور فرماندار، برگزاری دومین جشنواره خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی از مهم ترین مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها