پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
نشست روستاهای دوستدار کتاب با حضور مروجان ۹۰ روستا برگزار می‌شود

نشست روستاهای دوستدار کتاب با حضور مروجان و دهیاران ۹۰ روستا و منطقه عشایری دوستدار کتاب که در ادوار مختلف جشنواره تقدیر شده‌اند، برگزار می‌شود.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری نشست نمایندگان روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: این نشست طی روزهای اول و دوم بهمن‌ماه با حضور مروجان و دهیاران ۹۰ روستا و منطقه عشایری دوستدار کتاب که در ادوار مختلف جشنواره تقدیر شده‌اند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در این روزها برگزار خواهد شد، ادامه داد: جلسات تخصصی با موضوعات مختلف برای مروجان و کارشناسان و دهیاران روستا برگزار می‌شود تا پل ارتباطی میان دست‌اندرکاران این حوزه حفظ و تقویت شود.

جانعلی‌پور با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف تقویت هویت ایرانی- اسلامی، هرساله برگزار می‌شود، افزود: امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستاها و مناطق عشایری سراسر کشور و پشتیبانی از طرح‌های ابتکاری آن‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، به همت اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به‌دنبال تحقق اهدافی چون ایجاد عدالت فرهنگی، تمرکززدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری، همسوسازی و ایجاد وحدت‌رویه در برنامه‌ریزی‌های نهادهای مسئول، احیای هویت روستایی و سرعت بخشیدن به نهضت توانمندسازی فرهنگی روستاییان است.

به‌گفته جانعلی‌پور، ازجمله اهداف این نشست، ایجاد شبکه مروجان کتاب روستایی و عشایری، مهارت‌افزایی و توانمندسازی در موضوعات مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی و کمک به تأسیس، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های روستایی و عشایری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها