چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
«گربه بی‌دُمه» منتشر شد

کتاب «گربه بی‌دُمه» به قلم فریده عبدی زره‌باشی با تصویرگری پرستو حقی از سوی انتشارات کتاب خروس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «یکی بود و یکی نبود. مثل تموم قصه‌های خوبِ مادربزرگ، مهربون‌تر از خدا هیچ‌کس نبود. یه خاله پیرزن بود که گربه خیلی ملوس و قشنگی داشت. یه روز خاله پیرزن یه کاسه چینی خوشگل رو برداشت و توش یه کم شیر ریخت تا گربه ملوسش بخوره. خاله پیرزن این کاسه رو خیلی دوست داشت، آخه این کاسه یادگار مادرش بود. صدای در آمد، خاله پیرزن رفت که در رو باز کنه، گربه خیلی گشنه‌ش بود، منتظر نموند تا خاله پیرزن برگرده. پرید روی طاقچه که شیرش رو بخوره، یکدفعه دُمش گیر کرد به گوشه‌ی پنجره کَنده شد. دستش خورد به کاسه‌ی شیر و کاسه افتاد و شکست. گربه خیلی ناراحت شد. دُمش رو گرفت دستش و رفت یه گوشه نشست.».

این شروع ماجرایی است که برای گربه ملوس خاله پیرزن اتفاق افتاد؛ اما فکر نکنید ماجرایی ساده است و به سادگی حل می‌شود! خاله پیرزن برای این گربه عجول، برنامه ویژه‌ای دارد؛ آنقدر که سر از دشت و رودخانه درمی‌آورد و به سراغ نی و چوپان و بز و کفاش می‌رود.

داستانی که فریده عبدی زره‌باشی برای کودکان نوشته است کشش لازم برای مطالعه دارد و می‌تواند پیشنهاد مطالعه مناسبی برای کسانی باشد که به داستان‌هایی با فضای ادبیات کهن علاقه دارند. این اثر را پرستو حقی تصویرگری کرده است.

انتشارات کتاب خروس، کتاب «گربه بی‌دُمه» به قلم فریده عبدی زره‌باشی با تصویرگری پرستو حقی را در ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و به بهای صد هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها