سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
«زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» بر صحنه تئاتر مشهد

خراسان‌رضوی – تئاتر «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» اثر احسان روحی که بر اساس نمایشنامه خانه برناردا آلبا نوشته شده است این شب‌ها گرمابخش‌ِ سالن اصلی تئاتر شهر مشهد است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، تئاتر «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» اثر احسان روحی که بر اساس نمایشنامه خانه برناردا آلبا به قلم فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نویسنده آلمانی نوشته شده است این شب‌ها گرمابخش‌ِ سالن اصلی تئاتر شهر مشهد است.

«زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» اثری درام تاریخی است که با وفاداری به ایده و تم اصلی نمایش، به عنوان اثری مجزا و قابل دفاع برهه‌ای مهم از تاریخی جهان را در اسپانیا به تصویر می‌کشد.

«زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» که در هفته نخست خود در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد میزبان یک هزار مخاطب بود، بخش مهمی از تاریخ نظام دیکتاتوری جهان در اسپانیا را در دهه ۶۰ و ۷۰ روایت می‌کند.

در این نمایش جلال شهبازنژاد، آرمین ترابی، شاهین نورایی، دلارام امینی‌مقدم، فائزه علی‌آبادی، محمدرضا بنی‌اسدی، امین کرفی، غزل نورا، عطیه سجادی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

«زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» به کارگردانی احسان روحی، هر شب ساعت ساعت ۱۹:۴۵ در سالن اصلی تئاتر مشهد واقع در پاک ملت به روی صحنه می‌رود. احسان روحی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر مشهد و متولد ۱۳۶۱ است که تا کنون بیش از ۱۰ نمایشنامه از او به چاپ رسیده و طراحی و کارگردانی نمایش‌هایی نظیر «رنگ و وارنگ»، «سهراب و آغاز گرگ»، «بچه محل»، «آخرین نبرد»، «تهاجم» و فیلم بلند «پینگ پنگ» تنها برخی از آثار او هستند که در جشنواره‌های متعدد حائز رتبه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها