دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
اثر نمایشنامه‌نویس جنوبی به چاپ دوم رسید

بوشهر - نمایشنامه «دی کرم» نوشته محمد مظفری که چاپ نخست آن تابستان سال ۱۴۰۲ به همت انتشارات دریانورد منتشر شد، در دی ماه جاری به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این نمایشنامه سعی کرده است با نگاهی به وضعیت جزیره خارگ در دورۀ دفاع مقدس، گوشه‌ای از ایثار مادران و زنان جزیره خارگ را در قالب یک اثر هنری ثبت کند.

در حقیقت در این اثر، مظفری مثل دیگر آثارش قصه‌‎ای از خاک زرخیز استان بوشهر را روایت کرده؛ قصه‌ای که در جزیره خارگ می‎گذرد و رشادت‎های زنان و مادران این دره یتیم خلیج فارس را در جریان جنگ هشت ساله روایت می‌کند.

این نمایشنامه‌نویس و نوسیندۀ جنوبی پیش از این، دو مجموعه نمایشنامه را به چاپ رسانده است؛ «سفر غریب» که شامل چهار نمایشنامه صحنه‌ای است و مجموعه «تا بیکران دریا» که هفت نمایشنامه بیرونی (خیابانی) با موضوعات مذهبی و دفاع مقدس را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایبنا، محمد مظفری زادۀ ۱۳۵۳ در بندر گناوه، روزنامه‌‎نگار، نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و بازیگر تئاتر است. او افزون بر انتشار دو مجموعه نمایشنامه، تا کنون در حوزه ادبیات نمایشی و میراث ناملموس فرهنگی جنوب آثار و مقالات متعددی نظیر «بوشهر؛ سرزمین آیین و مراسم»، «تئاتر بیرونی» و… را راهی بازار کتاب کرده است. تازه‌ترین اثر او، یعنی «دی کرم» همزمان با هفته کتاب سال در برنامه «ضیافت کتاب» در بندر گناوه رونمایی شد. این اثر زمستان امسال به چاپ دوم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها