دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
رونماییِ ترجمه تازه‌ای از «شازده‌کوچولو» و بررسی ترجمه‌های پیشین

ترجمه جدید کتاب «شازده‌کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری با حضور سیدعلی کاشفی خوانساری، پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و نازنین طباطبایی، مترجم اثر در شهر کتاب الهیه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنج‌شنبه (۲۸ دی‌ماه)، ترجمه جدید کتاب «شازده‌کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری با حضور سیدعلی کاشفی خوانساری، نازنین طباطبایی، مترجم، احمد تمیم‌داری، ناشر کتاب و سمانه هادی، گوینده و صداپیشه کتاب، رونمایی می‌شود.

در این نشست، سیدعلی کاشفی خوانساری درباره ترجمه‌های متعدد این کتاب به زبان فارسی در سالیان گذشته، بازنویسی‌ها، اقتباس‌ها و برترین مترجمان آن صحبت خواهد کرد.

این مراسم پنجشنبه (۲۸ دی‌ماه) از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در شهر کتاب الهیه واقع در خیابان فرشته برپا خواهد شد.

«شازده‌کوچولو» یا شاهزاده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین‌بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد. این کتاب به بیش از ۲۸۰ زبان و گویش ترجمه شده است و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب «شازده‌کوچولو»، «خوانده‌شده‌ترین» و «ترجمه‌شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده‌است. از این کتاب به‌طور متوسط سالی یک میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط