دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
بازار کتاب فانوس باران شد

انتشارات فاطمی ۵جلد کتاب، از مجموعه کتاب‌های فانوس با نام‌های «مقدمه‌ای بر روانشناسی» ، «ده درس برای دنیای پساکرونا» ، «آینده چگونه خواهد بود» ، «رخنه در رمز داروین» و «هفت و نیم درس درباره مغز» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات فاطمی ۵ عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های فانوس با نام‌های «مقدمه‌ای بر روانشناسی»، «ده درس برای دنیای پساکرونا»، «آینده چگونه خواهد بود»، «رخنه در رمز داروین» و «هفت و نیم درس درباره مغز» را برای نخستین بار به چاپ رساند.

«مقدمه‌ای بر روانشناسی»؛ یک راهنمای سرگرم‌کننده درباره روش‌های مغز ما برای کاوش محیط‌های فوق‌العاده پیچیده

کتاب «مقدمه‌ای بر روانشناسی» اثر گریدی کلاین و دنی اپنهایمر و توسط محمود بهرامی و مارال حسن لاریجانی ترجمه شده است.

روانشناسی مطالعه رفتار انسانی است. تلاش جدی و ارزشمندی که شیوه‌های معنادار شدن جهان در ذهن ما را به شکل یک دانش علمی ارائه می‌کند. اما گریدی کلاین کاریکاتوریست و دنی اپنهایمر روانشناس نشان می‌دهند مطالعه تجربه انسانی می‌تواند به معنای واقعی خنده‌آور باشد. به هر حال این رشته راه افتادن آب از لب و لوچه سگ‌ها و «لغزش‌های فرویدی» را توجیه می‌کند. «مقدمه‌ای بر روانشناسی: راهنمای تصویری هلو تو گلو» با مشاهده جزئی‌نگر و دقیقی درباره ادراک، استرس، هیجان‌ها، شناخت و موضوعات دیگر، راهنمای سرگرم‌کننده‌ای برای دانشجویان و خوانندگان کنجکاو است و از روش‌های مغز ما برای کاوش محیط‌های فوق‌العاده پیچیده سخن می‌گوید، اگرچه همین مغز اغلب به شیوه‌های مسحورکننده‌ای ما را فریب می‌دهد.

این کتاب در ۲۳۲ صفحه دارای ۳بخش به همراه نتیجه‌گیری و یادداشت‌ها است که با قیمت ۷۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

«ده درس برای دنیای پساکرونا»؛ درباره جهانی که پس از کرونا در حال شکل‌گیری است

کتاب «ده درس برای دنیای پساکرونا» به قلم فرید زکریا نویسنده و خبرنگار هندی است که توسط منیژه شیخ جوادی (بهزاد) ترجمه شده است. این کتاب در مورد همه‌گیری نیست، بلکه در مورد دنیایی است که با وجود این ویروس در حال شکل‌گیری است و مهم‌تر از آن، واکنش ما در برابر آن همانند هر شوک بزرگی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد؛ بسته به شرایط جهان در آن زمان خاص و اینکه واکنش بشر با ترس یا انکار یا سازگاری توأم می‌شود.

کتاب «ده درس برای دنیای پساکرونا» ۱۰ فصل است که در ۲۴۳ صفحه به قیمت ۱۰۵ هزار تومان منتشر شده است.

«آینده چگونه خواهد بود»؛ چه واقعیت‌های علمی‌ای در آیندۀ نه‌چندان دور محقق می‌شوند؟

کتاب «آینده چگونه خواهد بود» به قلم جیم الخلیلی نویسنده و فیزیکدان انگلستانی و به ترجمه محمدعلی جعفری است.

چگونه می‌توانیم در دهه دوم قرن بیست‌ویکم، کتابی درباره پیشرفت‌های علمی پیش رو، چه آنها که قریب‌الوقوع هستند و پنج یا ده سال با ما فاصله دارند، و چه آنها که در آینده دور، پس از حیات ما، محقق می‌شوند، تالیف کنیم؟

این کتاب دربارۀ واقعیت‌های علمی است که در آیندۀ نه‌چندان دور محقق می‌شوند. جستارهای این کتاب را متخصصان رشته‌های مختلف نوشته‌اند و به آخرین دستاوردهای رشته خود اشاره کرده‌اند.

کتاب «آینده چگونه خواهد بود» در ۲۸۲ صفحه و ۱۸ فصل و با قیمت ۱۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

«رخنه در رمز داروین»؛ و بازاندیشی در معنای انسان بودن

کتاب «رخنه در رمز داروین» به موضوع مهندسی ژنتیک و آینده انسان می‌پردازد که به قلم جیم منزل نویسنده ۵۷ ساله آمریکایی و ترجمه محمد کرام‌الدینی است. این کتاب ما را به مرزهای زیست شناسی و فناوری می‌رساند و دنیایی پر از مخاطره را آشکار می‌کند.

این کتاب مورد تایید نویسندگان بزرگی در سطح امریکا و اروپا قرار گرفته و این افراد یادداشت هایی در توصیف این کتاب نوشته‌اند. «رخنه در رمز داروین» که کتابی ۴۰۸ صفحه‌ای است سعی کرده در ۱۱ فصل انسان را به دنیای پر رمز و راز اکتشاف و بازاندیشی معنای انسان بودن ببرد. این کتاب در سال ۲۰۱۹ نامزد بهترین کتاب علمی گودریدز شد و در ایران برای نخستین بار از سوی انتشارات فاطمی با قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

«هفت و نیم درس درباره مغز»؛ هفت ونیم درس دربارۀ نحوۀ عملکرد مغز

کتاب «هفت و نیم درس درباره مغز» اثر لیزا فلدمن برت استاد برجسته روانشناسی دانشگاه در دانشگاه شمال شرقی ایالت بوستون آمریکا و به ترجمه میثاق شایق است.

دکتر لیزا فِلدمن بِرَت، به واسطۀ تحقیقات قابل توجهش در زمینۀ روانشناسی و عصب پژوهی، در میان یک درصد از پراستنادترین دانشمندان جهان قرار دارد. او در کتاب هفت ونیم درس دربارۀ مغز، با بیانی جذاب به نحوۀ عملکرد مغز می پردازد و با اشاره های جالبی به فریب ها و توهمات روزمرۀ مغز که همۀ ما به آن دچاریم، به ما می آموزد وظیفۀ اصلی این عضو خاکستری، فکر کردن نیست!

این کتاب ۱۴۸ صفحه‌ای که به عنوان بهترین کتاب آمازون در نوامبر ۲۰۲۰ اعلام شده، در ۷فصل با قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها