چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
نویسندگان مانع فراموش شدن دلاوری های رزمندگان دفاع مقدس شوند

کهگیلویه و بویراحمد-فرمانده اسبق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگان و نویسندگان به نوشتن خاطرات رزمندگان توجه خاص داشته باشند و مانع از دست رفتن این سرمایه بزرگ شوند.

سردار عوض شهابی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، با اشاره به اهمیت گردآوری خاطرات رزمندگان در دوران جنگ هشت ساله اظهار داشت: باید خاطرات رزمندگان کهگیلویه وبویراحمدی در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر هشت، کربلای ۵، کربلای ۴ و پد خندق نوشته شود.

وی با اشاره به اینکه عادت روزمره یکی از دوستانش در دوران جنگ، نوشتن یادداشت بود، گفت: برخی از رزمندگان او را برای نوشتن یاداشت‌های روزمره و خاطرات خویش در آن ایام پر از آشوب به تمسخر می‌گرفتند.

سردار شهابی فر افزود: سال‌ها بعد که جنگ تمام شد متوجه شدیم که نوشتن خاطرات و یاداشت‌های روزانه چقد تاثیرگذار بود و ما از آن غافل بودیم.

وی همچنین از نویسندگان و خبرنگاران خواست که در نوشتن خاطرات رزمندگان، به صداقت، دقت و احترام به حقیقت و امانتداری اطلاعات و خاطرات پایبند باشند و از تغییر اطلاعات پرهیز کنند.

سردار شهابی فر گفت: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، میراثی ارزشمند و بی‌بدیل است که باید با حفظ و انتشار آن، از فراموشی جلوگیری کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

وی افزود: نویسندگان و خبرنگاران می‌توانند با نوشتن خاطرات رزمندگان، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند و نقش مهمی در تقویت انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.

فرمانده اسبق سپاه فتح استان خطاب به خبرنگاران و نویسندگان گفت: باید فرماندهان و رزمندگان دوران جنگ را پیدا و با آن‌ها گفت‌وگو کرد تا خاطرات آن‌ها تبدیل به کتاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها