چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
طلوع شهادت کودک ۶ ساله در غروب تولدش

کرمان- امیرحسین ۶ ساله روز تولدش به زیارت مزار سردار دل‌ها رفته بود که در حمله تروریستی شهید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، ۱۳ دی ماه روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان تعطیل بود و برخی مدارس هم به دلیل اسکان برای زائران سردار از چند روز قبل‌تر تعطیل شده بودند، که از قضا با روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) مصادف شده و، گلزار شهدای کرمان شلوغ تر از همیشه بود.

گلزار شهدا در دل آرامستان قدیم کرمان است، و روزهای عید و مناسبت‌های این چنینی نیز همیشه شلوغ است؛ آن روز هم خیلی ها آمده بودند تا به مادر مرحومشان سر بزنند و بسیاری هم از شهر های دور و نزدیک برای زیارت سردار دل‌ها آمده بودند.

امیرحسین افضلی کودک شش ساله کرمانی همزمان با روز تولدش ۱۳ دی ۱۴۰۲ به همراه مادر و برادرش امیرعلی در گلزار شهدای کرمان حضور داشت و در حادثه دلخراش عملیات تروریستی به شهادت رسید.

امیر حسینی که اول مهر امسال میخواست کلاس اول برود و برای اولین بار پا به مدرسه و دنیای تحصیل بگذارد.

به روایت امیرعلی افضلی برادر ۱۱ ساله امیرحسین که از نزدیک شاهد لحظه انفجار بمب و به شهادت رسیدن برادرش و زخمی شدن مادرش بوده، بعد از انفجار اصلی ترکش‌های ساچمه‌ای تا چند ثانیه در کل فضا پرتاب می‌شدند و به حاضران که دورتر از محل انفجار بودند برخورد و آن‌ها را شهید می‌کردند.

مادر شهید امیرحسین افضلی از ناحیه کمر و پا دچار آسیب جدی است و همچنان پزشکان برای خارج کردن ترکش‌ها به زمان احتیاج دارند.

سرپرست و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با خانواده شهید امیرحسین افضلی دیدار کردند.

اکبر خدادادی سرپرست، علی زواری مسئول حراست و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با خانواده این شهید برای ایشان صبر و آرامش آرزو کردند و یادآور شدند زنده نگه‌داشتن یاد و نام امیرحسین و دیگر شهدای کودک و نوجوان این حادثه رسالت کانون پرورش فکری است و برای این مهم تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

طلوع شهادت کودک ۶ ساله در غروب تولدش

به گزارش ایبنا، در ۲ انفجار تروریستی انتحاری گلزار شهدای کرمان ۹۲ نفر شهید و ۲۸۴ نفر زخمی شدند که تا دیروز تنها ۵۵ مجروح در بیمارستان ها تحت مداوا بودند و بقیه ترخیص شده اند.

تروریست های کوردل عصر روز ۱۳ دی ماه جاری همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدا در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند؛ چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد، انفجاری که به گفته مسئولان حاوی ساچمه های فراوان بوده و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kolsom IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    شهدا زنده هستن انشاالله با امام علی همسفره گردن
  • محد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    روحش شاد داداش منم پیش دبستانی هست فقط یک ماه از امیر حسین بزرگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها