سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
طرح «یاسمن» به ایستگاه چهارم رسید

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان گفت: طرح کشوری «یاسمن» به ایستگاه چهارم رسید.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، گفت: در تقویت پایگاه‌های مردمی کتاب محور در روستاها و مناطق کم برخوردار با عنوان طرح کشوری «یاسمن»، اهدا یکتاب به روستای دومشهر شهرستان میناب در چهارمین ایستگاه نیز انجام شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، توسعه عدالت فرهنگی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی در مناطق کم برخوردار و روستاها، دسترسی و بهره مندی عادلانه کودکان و نوجوانان کشور به خدمات کانون، بهره برداری مطلوب از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری، سایر نهادها و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی (مروجان کتابخوانی)، شناسایی و اجرای راهکارهایی برای تأمین تجهیزات، فضا و نیروی انسانی در کانون، بهبود ایفای نقش مسئولیت اجتماعی کانون در حوزه‌ی فرهنگ در این مناطق عنوان کرد.

پشتکوهی ادامه داد: در راستای این طرح به اتفاق فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون هرمزگان به روستای دومشهر میناب در شرق هرمزگان رفتیم و کتاب‌های اهدایی به پایگاه کانون پرورش فکری تحویل شد و با استقبال کودکان و نوجوانان باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان اضافه کرد: پیش از این در راستای طرح کشوری «یاسمن» در راه اندازی پایگاه‌های مردمی کتاب محور به ترتیب به شهر سِندرک، روستاهای کُلاهی و دِهو از توابع شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان رفتیم و اهدا کتاب داشتیم.

یاسمن عباسی از فعالین حوزه کودک و نوجوان در منطقه دومشهر میناب است که نام طرح خدمات رسانی کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان کم برخوردار از عملکرد خودجوش وی اقتباس شده است.

عباسی، مولف، شاعر، معلم، قصه گو، مدیر باشگاه کتابخوانی کلودنک کتاب و فعال حوزه دومشهر در سابقه فعالیت خود مربی‌گری در کانون پرورش فکری را دارد و خدمات جهادیش را از کانون به واسطه کتاب آغاز کرده است که هم اکنون به عنوان یک طرح تاثیر گذار در استان و کشور تعمیم داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها