دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
نمایشگاه صنعت چاپ مازندران برگزار می‌شود

مازندران- رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران از برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی در بهمن ماه خبر داد.

علی زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اظهار کرد: صنعت چاپ جزو پنج صنعت برتر دنیا بوده و دومین گردش مالی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه چاپ در دنیای امروز به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود، افزود: وابستگی دیگر صنایع به صنعت چاپ یک امر ملموس و مشهود است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از صنایع صادراتی، وابستگی مستقیم به صنعت چاپ دارند، گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده مواد تولید شده، نیازمند نگاه ویژه به صنعت چاپ است.

زارع تصریح کرد: برای تسهیل مسیر دستیابی به این اهداف، در نظر داریم نمایش چاپ و بسته‌بندی را از ۱۰ تا سیزده بهمن ماه در محل نمایشگاهی قائمشهر برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این نماشگاه، به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت چاپ مازندران است، ادامه داد: ارتباط مدیران صنعت چاپ با تولیدکنندگان مواد اولیه و دستگاه‌های چاپ و همچنین واردکنندگان این عرصه است تا ضمن شناخت یکدیگر، ارتباط بی‌واسطه داشته و به نوعی دست واسطه‌ها را از این صنعت قطع کنیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران خاطرنشان کرد: فروشندگان و تولیدکنندگان صنعت چاپ از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

زارع اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه، در نظر داریم صاحبان صنایع و مالکان کارخانه‌های مازندران را مجاب کنیم تا نیازهای چاپی خود را به دست فعالان استان بسپارند.

وی افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی هم برای مدیران، فعالان و کارکنان صنایع چاپ برگزار می‌کنیم تا با دنیای چاپ آشنایی بیشتری داشته باشند و سطح علمی آنها افزایش یابد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران گفت: در برگزاری این نمایشگاه حمایت دستگاه‌های اداری استان از جمله احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، کاکویی معاون اداره کل صمت و همچنین علی علوی معاون فرهنگی ارشاد مازندران را به همراه داریم و قدردان زحمات این افراد هستیم که نگاه ویژه‌ای به صنعت چاپ دارند.

نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی از ۱۰ تا سیزده بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاهی قائمشهر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها