جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
مخاطب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی» دانش‌آموزان هستند

نوینسده کتاب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی به انضمام مقاله‌نویسی و پژوهش دانش‌آموزی معتقد است: در این کتاب مخاطبان با مقاله‌نویسی و پژوهش و شیوه‌های کیفی مطالعه آشنا می‌شوند.

حسن ملکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی به انضمام مقاله‌نویسی و پژوهش دانش‌آموزی» اظهار کرد: موضوع این کتاب، یکی از سرفصل‌ها و واحدهای درسی رشته علوم تریبتی است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد تدریس می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش از نگارش این کتاب در بحث پژوهش دانش‌آموزی و مقاله‌نویس، کمبود وجود داشت، این کتاب زبان ساده و کاربردی دارد؛ آثاری که پیش از این منتشر شده بودن این ویژگی را نداشتند.

استاد دانشگاه آزاد زنجان و نویسنده کتاب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی به انضمام مقاله‌نویسی و پژوهش دانش‌آموزی» گفت: جامعه هدف این کتاب، دانشجویان رشته علوم تربیتی، معلمان و دانش‌آموزان هستند. خوانندگان می‌توانند با مطالعه این کتاب کیفیت مطالعه خود را ارتقا دهند، انواع شیوه‌های مطالعه را یاد بگیرند، به مطالعه خود در کوتاه‌مدت نظم بیشتری بدهند و با شیوه‌های کیفی مطالعه اشنا شوند.

ملکی درباره ویژگی‌های کتاب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی به انضمام مقاله‌نویسی و پژوهش دانش‌آموزی» گفت: این کتاب با زبان و نگارشی ساده و کاربردی مباحثی مانند پژوهش دانش‌آاموزی، فیش‌برداری، مقاله‌نویسی و شیوه‌های مطالعه کیفی را به خوانندگان می‌آموزد. در واقع در آثاری که پیش از نگارش این کتاب در حوزه پژوهش و مقاله‌نویسی ترجمه و تالیف شده است، به نظر می‌رسد دانش‌آموزان چندان دیده نشده‌اند اما در این اثر با نثری روان، مبحث دانش‌آموزی و پژوهش آورده شده و در واقع به مبحث پژوهش و مقاله‌نویسی همزمان توجه شده است.

نویسنده کتاب «شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی به انضمام مقاله‌نویسی و پژوهش دانش‌آموزی» درباره مشخصات این کتاب عنوان کرد: چاپ نخست این کتاب را نشر آییژ در ۱۹۲ صفحه و ۱۶ فصل با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و شمارگان ۲۰۰ نسخه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها