چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
ترویج آموزه‌های قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب

خراسان‌رضوی - رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: ترویج و توسعه تعالیم و آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه و معرفی شخصیت قرآنی رهبر انقلاب مهم‌ترین هدف برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، رئیس چهارمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در چهارمین دور از کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که صبح چهارشنبه با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی؛ علی خیاط، رئیس حوزه علمیه خراسان و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ترویج و توسعه تعالیم آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه و تببین و معرفی شخصیت قرآنی رهبر انقلاب نخستین و مهم‌ترین هدف برگزاری این کنگره است چراکه رهبر معظم انقلاب شخصیت علمی تراز جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام صالح معرفی شخصیت مبتکر با نوآوری‌های علمی و تطبیق نیازهای جامعه امروز به قرآن کریم در اندیشه راهبردی حضرت آیت الله خامنه‌ای را از دیگر اهداف این همایش دانست و اظهار کرد: ایجاد تفکر و تدبر در اندیشه فرهیختگان، تربیت پژوهش گر در تولید محتوای قرآنی مبتنی بر قرائت اندیشه امامین انقلاب و تطبیق قرآن کریم با نیازهای امروز و ورود آموزه‌های قرآنی برای اداره و حاکمیت جامعه از مهم‌ترین اهداف این کنگره است.

ترویج آموزه‌های قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب

نماینده جامعه المصطفی در خراسان، مشهد مقدس را خاستگاه اصلی درس تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: وجود شاگردان مقام معظم رهبری و حلقه تفسیری ایشان از جمله ویژگی‌های این منطقه و فرصتی برای توسعه پژوهش‌ها و دستاوردهای قرآنی است.

حجت الاسلام صالح بیان ساده و روان و قابل فهم برای عموم جامعه را از ویژگی‌های این تفسیر دانست و با بیان اینکه تفسیر رهبر معظم انقلاب فارغ از اصطلاحات پیچیده علمی از بن مایه‌های فاخر محتوای علمی برخوردار است، افزود: رویکرد تفسیری مقام معظم رهبری از مقدمات ظاهر پرهیز نموده و از تکرار و اضافه برای انتقال پیام برخودار است.

وی با بیان اینکه هماهنگی محتوایی در هندسه معارف قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده تسلط محتوایی ایشان به منظومه قرآنی است، گفت: رویکرد اجتماعی و سیاسی و تربیتی معظم له قران را در امتداد اعصار قرار داده است.

رئیس چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای افزود: اگر علما و اندیشمندان و پژوهشگران نتوانند نیازهای امروز جامعه را از قرآن کریم استخراج کنند در پاسخ گویی به نیاز جامعه ابتر خواهند ماند.

به گزارش ایبنا؛ با توجه به ارسال ۲۰۰۰ مقاله به این همایش کشوری، طی امروز و فردا مقالات این کنگره در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی ارائه خواهد شد و فردا ساعت ۸ اختتامیه با حضور آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی و سایر مهمانان از قم و مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها