سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
«بانوی نور» در رشت رونمایی شد

گیلان- به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم دی ماه (روز رشت) و در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) کتاب «بانوی نور» در همایش «رشت شعر» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، کتاب «بانوی نور» برگزیده‌ای از شعرهای فاطمی شاعران گیلان است که در مراسمی به مناسبت تقارن روز رشت و میلاد دخت مکرم نبی اسلام و روز زن و مادر در تالار مرکزی رشت رونمایی شد.

کتاب «بانوی نور» برگزیده‌ای از اشعار ۴۶ تن از شاعران گیلان در وصف بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) است که با همت «علی پورحسن» از شاعران و پژوهشگران گیلانی گردآوری و از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت توسط انتشارات سپیدرود منتشر شده است.

یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در مراسم رونمایی از کتاب «بانوی نور» با بیان اینکه گیلانیان همواره به سادات به ویژه بانوی آب و آیینه و قرآن احترام و ارزش والایی قائل هستند، اظهار داشت: تجلی و بازتاب این احترام و ارادت را در اشعار شاعران گیلان به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

«رشت، مقاومت و بیداری» بخش ویژه همایش «رشتِ شعر» بود که به ۳ اثر برگزیده همایش «رشتِ شعر» هریک ۵۰ میلیون ریال جایزه اهدا شد ضمن اینکه پنج اثر منتخب همایش هر کدام ۲۰ میلیون ریال جایزه گرفتند.

وی با بیان اینکه شعر در تمام قالب ها با موضوع «رشت» در این همایش پذیرفته شد، ادامه داد: از این آثار در برنامه های تولیدی آینده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت استفاده می شود.

۴۶۱ سال پیش در زمان صفویه در ۱۲ دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شده به همین مناسبت از سال ۹۳، ۱۲ دی بر اساس مصوبه شورای اسلامی رشت به عنوان روز رشت نام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها