سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
تجلیل از سیدرزاق امیری نویسنده و جانباز در شیراز

فارس- از نویسنده، شاعر و پژوهشگر فراشبندی ساکن در شیراز که در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نیز نائل آمده تقدیر و تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، اعلام کرد: روز سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ و همزمان با ولادت وی با حضور محمدرضا رفیعی راد مرمتگر بافت تاریخی و تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی شیراز در منزل جانباز دفاع مقدس، شاعر و نویسنده چندین کتاب چاپ شده و در دست چاپ، تجلیل و تقدیر می‌شود.

سید محی‌الدن حسینی ارسنجانی افزود: سید رزاق امیری در دوازدهم دی ماه سال ۱۳۴۱ در شهر فراشبند از توابع استان فارس متولد و همرزم شهیدان والا مقام کرامت الله اکبری، سهراب غلامپور، سید هاشم میری، قربانعلی عالیشوندی، صدرالله رضانژاد، مرتضی جوکار و… از گردان ۶۳۱ تیپ امام سجاد علیه السلام فارس و جانباز ویلچری ۷۰ درصد به بالا در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: امیری در سال‌های اخیر کتاب‌های متعددی تالیف کرده و دستی هم بر شعر دارد و در همین راستا اثر ارزشمند «تاریخ و فرهنگ مردم فراشبند» را در ۶۱۲ صفحه با استفاده از ۲۰۸ عنوان منبع پژوهشی به اضافه تحقیقات میدانی وسیع، در سال ۱۳۸۲ در انتشارات نوید شیراز منتشر کرده است.

حسینی ارسنجانی افزود: علاوه بر آن امیری کتاب عظیم «پارسه» را در موضوع تاریخ فارس، شهرها و روستاهای آن شامل سه جلد و در ۳۴۵۰ صفحه در چاپ اول در سال ۱۳۹۱ و چاپ دوم در ۱۳۹۸ توسط انتشارات نوید شیراز منتشر کرده که مورد استقبال فراوان عموم و بویژه مورخان استان فارسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین کتاب‌های آماده چاپ یا در حال تدوین و بازنگری امیری فراشبندی شامل «سفرنامه جنوب ایران» شامل چهار هزار صفحه و صدها عکس و «مجموعه اشعار و کلمات سید رزاق امیری» است که کتاب سفرنامه جنوب ایران تالیف وی شامل سرگذشت نامه و فرهنگ مردم و رخدادهای تاریخی در شصت سال اخیر و متفاوت با کتاب سفرنامه جنوب، در حال بازنگری و حروف چینی برای چاپ و انتشار است. افزون بر آن «سفرنامه حج سال ۱۳۹۴ و حادثه منا»، «سفرنامه های سوریه و عراق»، کتاب «زندگی نامه یک عارف شیرازی» و… از جمله تالیفات آماده انتشار از این نویسنده و جانباز قهرمان جنگ تحمیلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها