چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهد مهم‌ترین دلیل برگزاری رویدادملی «روایت‌شهر»

خراسان‌رضوی – مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا گفت: ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهدالرضا(ع) از مهم‌ترین دلایل برگزاری رویداد ملی «روایت شهر» است که به توسعه فرهنگ و ارتقای برند این شهر کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، میثم موسوی‌مهر در سومین رویداد «روایت شهر» با عنوان شهربانو که از سلسله رویدادهای هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت ویژه بانوان است و ظهر چهارشنبه در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: این موسسه از سال ۱۴۰۱ متولی پشتیبانی از عرصه روایت‌ها شد. یکی از این روایت‌ها رویداد «روایت شهر» بود که ۵ بخش مستند، فیلم کوتاه، خرده روایت، خلاق و نوآور، و بانوان را در خود دارد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، بنیاد امام رضا (ع)، بنیاد فارابی، انجمن سینمای جوان، مکتب نرجس و.. در این مسیر همراه ما بودند. از این رو ما در لحظه تولد آثاری شایسته هستیم. امیدوارم فیلم‌سازان روایت شهر به ما کمک کنند تا تصویری مهربان و نجیبانه از مشهد به تصویر کشیده شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا با بیان اینکه مشهد به دلایل مختلفی در حوزه بازنمایی تصویر این شهر ضعیف است، اظهار کرد: ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهد الرضا (ع) از مهم‌ترین دلایل برگزاری این رویداد است. هرچه هنر داریم را باید برای بازنمایی سیمای رسانه‌ای مشهد مقدس به کار بگیریم. قصه بانوان احتمالاً ضریب نفوذ بالایی در نگاه مخاطب خواهد داشت و ما مفتخریم که برای تولید آثار خوب شریک شما باشیم.

مدیر رویداد «روایت شهر» اظهار کرد: این رویداد گام جدیدی در حوزه رسانه است که به توسعه فرهنگ و ارتقای برند این شهر کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ما در مشهد ظرفیت‌های زیادی داریم اما مدت‌ها حلقه مفقوده‌ای هم داشتیم که آن حلقه معرفی شایسته مشهد بود و مستند آستان خورشید روایتی شایسته از شکل‌گیری مشهد بود.

ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهد مهم‌ترین دلیل برگزاری رویدادملی «روایت‌شهر»

فاطمه سلیمی گفت: زنان مشهدی همواره نقش مهمی در تاریخ ما داشته‌اند، از زنان نوغانی که مهریه خود را بخشیدند تا پیکر امام را تشییع کنند تا نقش گوهرشاد خاتون در دوران مغول و بانویی که برق را به حرم آورد، از اولین مدرسه و مرکز خیریه‌ای که بانوان در مشهد راه‌اندازی کردند تا ۱۷ دی و راهپیمایی‌های بانوان و ۱۰ دی و دختری که جلوی استانداری به شهادت رسید.

سلیمی بیان کرد: اگر در تاریخ دنبال حرکت موثری می‌گردید همواره ردی از زنان مشهد در آن وجود دارد، حتماً شرکت کنندگان دیگر شهرها هم این مورد را تایید می‌کنند. زمانی با یک استاد تاریخ صحبت می‌کردم، او می‌گفت زنی که توانسته از تاریخ سر در بیاورد جایگاه مهمی دارد، چراکه اغلب تاریخ‌نگاران مرد بوده‌اند

این عضور شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نقش مادران شهدای گرانقدر گفت: امروز هم در مشهد مادران شهدا کارهای اثربخشی می‌کنند، همچنین اینکه در بخش بیوتکنولوژی دانشگاه فردوسی بانوانی را داریم که اختراعات بی شماری دارند، همینطور در ورزش و هنر و.. اما این افراد کجا باید معرفی شوند؟

فاطمه سلیمی با تاکید بر معضل بحران هویت عنوان کرد: ما این روزها در مدارس با مسئله هویت در دختران مواجه هستیم چراکه برای دختران ما امروز به خوبی الگو معرفی نشده است و این رسانه است که باید الگوهای موفق را به درستی به دختران ما معرفی کند.

سلیمی گفت: در رویداد رسانه خورشید صد خبرنگار خارجی به مشهد آمدند تا از مشهد بنویسند، مشهد در حوزه گفتمانی و جریان سازی بانوان در تاریخ اثرگذار بوده است.

وی افزود: در همین رویداد خبرنگاری که از کویت آمده بود به من می‌گفت ما حتی فکر نمی کردیم زنان مشهدی حتی دبیرستان رفته باشند. او از توانمندی زنان ما متحیر بود. یک خبرنگار مالزیایی وقتی داشتیم از پارک ملت رد می شدیم می گفت چقدر شهر شما امن است.

این عضو شورای شهر گفت: ما برای اولین بار در مشهد کمیسیون بانوان و خانواده را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم مشکلات بانوان را معرفی کنیم، از این رو در این دوره برند شهربانو را روی نام بوستان‌های مشهد گذاشتیم و برگزاری این رویدادها را راه‌اندازی کردیم.

فاطمه سلیمی بیان کرد: پارسال مشهد در حوزه بانوان ۸۰ میلیارد اعتبار داشت و امسال این اعتبار را به ۳۸۰ میلیارد رساندیم. دو پارک شهربانو، مراکز رویش، برگزاری رویدادهای ملی و.. بخشی از فعالیت‌های ما در این حوزه بوده است. کاری که اینجا انجام شود الگویی در کشور است لذا آثار برگزیده شهربانو بایدتوسط بانوان ساخته شوند.

وی در انتها گفت: خادم امام رضا (ع) بودن صرفاً کفش جفت کردن در حرم مطهر نیست، هرکسی بتواند برای شهر امام مهربانی ها کاری انجام دهد، خادم این حضرت است.

ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهد مهم‌ترین دلیل برگزاری رویدادملی «روایت‌شهر»

به گزارش ایبنا؛ پخش مستند آستان خورشید اثر پژوهشکده ثامن، پخش مستند غیر مسکونی با حضور مسعود زارعیان کارگردان اثر و کارگاه آموزشی مستندسازی و ایده‌پردازی از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها