شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
توسعه کتابخانه‌های روستایی باید بیش از پیش مورد توجه باشد

کردستان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تاکید بر توجه به نیازهای روستاییان به ویژه حوزه کتاب گفت: توسعه کتابخانه‌های روستایی باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، معصومه حسنی خونسار روز شنبه در بازدید از کتابخانه عمومی شهید مسلم جلالی زاده روستای گلین سنندج اظهار کرد: کتاب از ارکان مهم در توسعه جوامع است و مسئولان و متولیان وظیفه دارند این فرهنگ را رواج دهند.

وی با تاکید بر توجه به نیازهای روستائیان به ویژه حوزه کتابخوانی عنوان کرد: مسئولان با کمک خیرین می‌توانند گام‌های مهمی در این بخش بردارند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: این حمایت‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و خدمت رسانی بسیار بهتر و بیشتر می‌شود.

حسنی خونسار، با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی، گفت: بسترسازی و ارتقای شاخص دسترسی عمومی مردم در شهرها و روستاها به کتاب و کتابخانه‌ها می‌تواند به ترویج فرهنگ مطالعه بسیار کمک کند.

لزوم توسعه کتابخانه‌های روستایی باید بیش از پیش مورد توجه باشد

وی بیان کرد: وجود مراکز فرهنگی در روستاها، همچون شهرها ضروری است بنابراین وجود کتابخانه‌های روستایی به عنوان یک مرکز فرهنگی حائز اهمیت هستند. در واقع با فعال شدن کتابخانه‌های روستایی، آن‌ها می‌توانند نقش یک کانون آموزشی در روستا را پیدا کنند و زمینه بهبود کیفیت زندگی اهالی روستا را فراهم آورند.

حسنی خونسار، با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۱ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها