پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
برنامه شاهنامه‌خوانی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - در پاسداشت «شب چله» در کتابخانه‌های هرمزگان، برنامه‌های فرهنگی و ادبی فراوانی از جملهشاهنامه‌خوانی، تفأل به حافظ، قصه گویی و معرفی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به مناسبت «شب چله» شب شلوغی را تجربه کرده و امروز پنجشنبه و امشب برنامه‌های متنوع کتاب محور را به میمنت گرامی‌داشت این آئین سنتی برگزار می‌کنند.

حافظ خوانی و قصه گویی در بخش رودخانه

کتابخانه عمومی علامه حلّی زیارتعلی بخش رودخانه در شمال شرق هرمزگان و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری بندرعباس به مناسبت جشن شب چله، شب نشینی برگزار کرد.

کبری بادرک نیا، مسؤل این کتابخانه، چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در جشن یلدایی با حافظ خوانی، قصه گویی، اجرای نمایش و مسابقه به پیشواز زمستان رفت.

پژوهش سرای بخش رودخانه و کتابخانه عمومی علامه حلّی زیارتعلی نیز در یک برنامه مشترک مسابقه حافظ خوانی برگزار کرده‌اند.

دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستان دور اول و دوم می‌توانند ویدئو های ۲ تا ۳ دقیقه‌ای از حافظ خوانی خود و دیگران را به صورت افقی یا عمودی ارسال کنند. به نفرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان تا چهارشنبه ۶ دی ماه مهلت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان های داخلی به کتابخانه ارسال کنند.

قصه گویی از «آفتاب مهتاب چه رنگه» در ایسین بندرعباس

زهرا پورحسن کتابدار کتابخانه فرهیختگان ایسین به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، در پیش دبستانی شادی آفرین این دهستان حضور پیدا کرد و به قصه گویی از کتاب‌های «آفتاب مهتاب چه رنگه» و «خوشمزه ترین کلوچه» برای کودکان پرداخت.

کتابخانه ملاصدرا جزیره هرمز برگزار کرد

به اهتمام رازیه زرنگاری، مسؤل کتابخانه عمومی ملاصدرای جزیره هرمز در جنوب شهرستان بندرعباس، جشن باستانی یلدا همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، شاهنامه خوانی، قصه گویی، شعر و بازی و همچنین معرفی کتاب برگزار شد.

این برنامه صبح روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در این بخش برگزار شد.

کتابخانه صاحب الزمان (عج) سیریک میزبان قصه گویی یلدایی

سلیمه آتش برگ، مسول این کتابخانه از برگزاری جشن یلدا با حضور دانش آموزان در کتابخانه همراه با برنامه های متنوع، قصه گویی، شعرخوانی، رنگ آمیزی، بازیهای شاد و اهدای جوایز خبر داد.

به مناسبت شب یلدا، تابلو اعلانات کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) سیریک نیز بروزرسانی شد.

شهرستان سیریک در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس در استان هرمزگان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها