شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
اهدای ۲ هزار عنوان کتاب به ۱۳  نقطه روستایی در ایران

کتابفروشی «مان» به‌مناسبت شب یلدا بیش از ۲ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به ۱۳ نقطه محروم روستایی ارسال کرد.

حامد رهنما، مدیر کتابفروشی «مان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این کتابفروشی به‌مناسبت شب یلدا، گفت: از دو ماه قبل در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی متعلق به کتابفروشی فراخوان دادیم که ناشران و مردمی که توان ارسال و خرید کتاب برای روستاها و شهرهای کوچک دارند کتاب‌های خود را به ما برسانند.

وی افزود: کتابفروشی «مان» هم درصدی از سود سال گذشته را برای خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شهرهای کوچک کنار گذاشته بود و در این چرخه سهیم شد.

رهنما با بیان اینکه از گروه‌هایی که با روستاها و کتابخانه‌هایی روستایی در ارتباط هستند خواستیم پیام بدهند، عنوان کرد: از شهرها و روستاهای زیادی درخواست داشتیم؛ از کتابخانه‌های روستایی و انجمن‌های ادبی فعال تا معلمی که در یک روستای کردستان بود و ۱۳ نفر دانش‌آموز در مقاطع مختلف داشت، یکی از درخواست‌کنندگان بودند.

وی ادامه داد: به مرور فهرست ما تکمیل و در این زمینه دسته‌بندی نسبت به سن و آدرس‌ها انجام و تعداد کل کتاب‌ها برای متقاضیان تقسیم شد، هفته گذشته کار بسته‌بندی تمام شد و این بسته‌ها به ۱۳ شهر از زاهدان، سیستان، گیلان و بوشهر تا مجموعه‌های نزدیک تهران مثل قیام دشت و کوره‌های آجرپزی ارسال شد تا به دست بچه‌ها برسد.

رهنما همچنین درباره برنامه پیش روی کتابخانه طی ماه‌های آتی، گفت: برای نوروز قصد داریم علاوه بر کتاب، بازی و سرگرمی را نیز به این بسته‌ها اضافه کنیم، همچنین مروجان و کارشناسان حوزه کتابخوانی را برای اجرای برنامه‌های قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی به شهرستان‌ها ببریم همچنین نسبت به نیاز بچه‌ها مجدداً برایشان کتاب ارسال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها