سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
«صدقه یادم رفت» به جمع کتب دفاع مقدس اضافه شد

اردبیل- کتاب «صدقه یادم رفت» مروری بر زندگی شهید محمد رضا رحیمی توسط انتشارات خط هشت با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این کتاب را ظریفه رحیمی خواهر شهید نوشته و از دوران کودکی تا شهادت و خاطرات بعد از آن از زبان خانواده شهید به قلم آمده است.

نویسنده کتاب درباره این کتاب اظهار کرد: از سال‌ها پیش بخشی از زندگی‌ام را خاطرات شهید محمدرضا پر کرده بود و آرزو داشتم با یادگیری هنر نویسندگی آن را به قلم بکشم و در این کتاب بخش زیادی به خاطرات من و برادر شهیدم اختصاص دارد.

وی در مورد انتخاب عنوان کتاب، بیان کرد: هر بار که برادرم به جبهه اعزام می‌شد، همسرش تا زمان برگشت او هر روز صدقه می‌داد، آخرین بار که به جبهه اعزام شد، در تماسی محمد رضا خبر داد که عملیات تمام شده بزودی برمی‌گردیم، آن روز همسرش دادن صدقه را فراموش می‌کند، وقتی خبر شهادت برادرم رسید، همسرش گریان بود که چرا صدقه یادم رفت تا حدی که بعد سال‌ها این جمله تکرار می‌کند.

نویسنده کتاب افزود: در این کتاب در کنار محمد رضا از زندگی دیگر برادر شهیدم اسرافیل و داور و ناصر چهره برقی پسر دایی‌هایم گفته شده است.

سردار شهید محمدرضا رحیمی، اولین فرزند خانواده یعقوب رحیمی و نجیمه چهره برقی، دوم مرداد ۱۳۴۱ در اردبیل به دنیا آمد. او در سمت مسئول واحد مهندسی لشکر در عملیات بدر، زمان جمع کردن پل‌های روی جزیره مجنون در نزدیکی «پَد ۳» بر اثر اصابت ترکش به مقام عالی شهادت رسید. شهید اسرافیل رحیمی برادر محمد رضا نیز سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها