شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
تکنیک ادبی همراه با طنز، راهکار علاقمندی به ادبیات است

هرمزگان - شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در دوره آموزشی ویژه مربیان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: تکنیک ادبی همراه با طنز، راهکار علاقمندی به ادبیات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در این دوره آموزشی اسماعیل اله دادی شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان بیان اینکه کشف استعداد کودکان و نوجوانان در حوزه‌های شعر و ادب مهمترین کار یک مربی در شناسایی و جذب عضو است گفت: برای اینکه اعضا را علاقمند به ادبیات کنید مربی باید تکنیک ادبی همراه با طنز داشته باشد.

مربی و مدرس کانون پرورش فکری کودکمان و نوجوانان؛ شناسایی، جذب و پایدارسازی اعضای ادبی کانون را فرآیندی مستمر دانست و افزود: در ابتدا این تفکر را در همه ایجاد کنید که کانون پرورش فکری تنها مکانی است که می تواند در پرورش و کشف استعدادها بسیار تأثیرگذار و مامن امنی برای رشد کودکان و نوجوانان باشد.

این کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی اضافه کرد: همچنین بازی همراه با انجام فعالیت، انگیزه مستمر را برای کودکان و نوجوانان ایجاد خواهد کرد و طرح طنز برای پایدارسازی اعضا در انجمن داستان با ایجاد کارگاه‌های داستان طنز این شوق و انگیزه را برای آنان ایجاد می‌کند.

وی به دو نکته مهم در پرورش اعضای ادبی اشاره کرد و گفت: آن چیزی که خیلی مهم است این است که به کودکان ونوجوانان در جلسات اول تفاوت بین شعر و نثر، داستان یا زندگینامه را آموزش دهیم و آثار برتر داستان و شعر را در اختیار کودکان ونوجوانان قرار دهید.

این نویسنده و شاعر ادبیات کودک ونوجوان، برگزاری شب شعر و داستان با شاعران و نویسندگان معروف استانی، ایجاد پاتوق‌های ادبی در انگیزه نوجوانان، چاپ آثار اعضا در نشریات، معرفی مربیان کانون به عنوان فردی برای کشف و استعداد کودکان ونوجوانان به مدیران و معلمان مدارس، دعوت از کودکان و نوجوانان به مراکز کانون به جای حضور مربی در مدارس، شناسایی استعداد های ادبی در دانش آموزان، اهدا لوح و هدیه به اعضا و برگزاری اردو با سایر استان‌ها را از جمله فعالیت‌ها برای جذب و پایدارسازی اعضا برشمرد.

در این نشست بیان تجربیات مربیان و ارائه نکات و آموزه‌های تجربی از دیگر گفتگوهای بین مربیان و مدرس این دوره بود.

دوره آموزشی کشف و پرورش استعداد ادبی اعضا ویژه مربیان ادبی کانون به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان، در سالن اجتماعات کانون هرمزگان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها