پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
هفته پژوهش با بیش از ۵۰ برنامه در مراکز کانونی استان گلستان آغاز می‌شود

گلستان- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در مراکز کانونی استان ویژه هفته پژوهش پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: هم‌زمان با سراسر کشور و با اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی هنری ادبی و علمی در مراکز کانونی، هفته پژوهش در استان گلستان از روز ۲۵ آذرماه با شعار «مسئله شناسی، کلید نوآوری و پیشرفت» آغاز می‌شود و تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های معرفی کتاب‌های علمی و پژوهشی، کارگاه‌های علمی و پژوهشی، مسابقه، نشست علمی، نشریه دیواری و معرفی شخصیت‌های علمی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

الهه غیناقی با تأکید بر این‌که قبل از هر آموزشی نیازمند پژوهش هستیم، افزود: با توجه به اینکه مخاطبین ما نسلی پویا و جستجوگر هستند ضرورت دارد کلیه آموزش‌های ما بروز رسانی شود. درنتیجه نیازمندیم از مشارکت نخبگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بهره‌مند شویم تا بتوانیم به استناد مفاهیم عمیق و محتوایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان در راستای ارتقای مهارت نسل امروز گام‌های مؤثرتری نسبت به گذشته برداریم.

وی درباره دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده ویژه این ایام گفت: آموزش مراحل پژوهشی برای نوجوانان، بازی معما سرعت، می‌خواهم بدانم (پژوهش اعضا درباره سنگ‌های معدنی)، آشنایی با خواص گیاهان دارویی، کارگاه علمی و آموزشی لانه سازها، معرفی شهدای دانشمند، شخصیت‌های مؤثر پژوهشگر و مشاغل مرتبط، آزمایش‌های علمی به زبان ساده، چ مثل چرایی و پژوهشگران کوچک از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها