پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
وجود بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در مراکز کانون/دو کودک به‌عنوان برترین کتابخوانان کانون پرورش فکری

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: در سطح ۳۵ مرکز کانون استان بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که همه کودکان و نوجوانان می‌توانند به‌صورت امانت از این کتاب‌ها استفاده کنند.

زهرا آبسوران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در طول سال همانطور که اطلاع دارید در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه‌های کتاب محور انجام می‌شود و مربیان کانون با برنامه‌ریزی مدون و خلاق این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی با بیان فعالیت‌های کتاب محور در مراکز استان تصریح کرد: کانون با استفاده از ظرفیت مراکز ثابت، سیار و پستی نسبت به اجرای فعالیت‌های کتاب محور، فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان ۴تا ۱۷ سال اقدام می‌کند.

آبسوران گفت: در ۳۵ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که همه کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت امانت از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، گفت: برپایی ایستگاه مطالعه و فعالیت انجمن‌های شعر و داستان استان که ۲ تا از این انجمن در ارومیه و ۲ تا در مهاباد است.

فعالیت ۲۵ باشگاه کتابخوانی در استان

آبسوران با بیان اینکه در سطح استان ۲۵ باشگاه کتابخوانی فعالیت می‌کند، ادامه داد: این باشگاه‌ها فعالیت‌هایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهند که همزمان با دهه فجر از برترین باشگاه‌ها تجلیل خواهد شد و منتخبین به ملی راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در موزه کودک کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان به مسئله کتابخوانی توجه ویژه شده و در کنار بخش‌های مختلف قسمتی از این موزه به کتاب‌های دست ساز تعلق دارد که کودکان در راستای معرفی کتاب و شخصیت‌های مورد علاقه این کتاب‌ها را با هنرهای دست خودشان ساخته‌اند و امسال نزدیک ۳ هزار نوجوان از این موزه بازدید کردند.

آبسوران اجرای طرح یک لقمه کتاب با مشارکت کمیته امداد استان، انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش استثنایی، ارسال ۱۲ هزار کتاب به مراکز کانون همزمان با روز ادبیان کودک در مرحله اول و ۳ هزار جلد کتاب در مرحله دوم، برگزاری طرح کتابخوانی خیابانی در مناطق کم برخوردار، حاشیه‌نشین و روستاها، برپایی ایستگاه مطالعه در اربعین حسینی، ساخت چندین تیزر معرفی کتاب از طریق انتشارت کانون و پخش در شبکه استانی، اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان در قالب طرح پویش کتابخوانی، معرفی کتاب «تشنه لبان» در ماه محرم را از جمله فعالیت‌های دیگر کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد.

وجود بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در مراکز کانون/دو کودک به‌عنوان برترین کتابخوانان کانون پرورش فکری

دو کودک ارومیه‌ای و مهابادی، به‌عنوان برترین کتابخوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور معرفی شدند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در راستای اجرای پویش ملی کتاب خوانی، بر اساس آمار استخراج شده از سامانه عملکرد مراکز کانون، پنج کودک و نوجوان ایرانی که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه بیشترین کتاب را امانت گرفته‌اند، معرفی شدند.

وی افزود: از پنج عضو کتابخوان برتر معرفی شده، باران عبدالله‌زاده با ۵۳۰ جلد کتاب مطالعه شده به عنوان نفر دوم و ماهور تقی‌پور با مطالعه ۵۲۶ جلد کتاب به عنوان نفر سوم به ترتیب از اعضای مراکز شماره یک مهاباد و شماره یک ارومیه می‌باشند.

آبسوران ادامه داد: همچین طی حکم جایگزین حبس صادره احمد علی خادم عرب باغی، رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو ارومیه، بیش از هزار جلد کتاب و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال برای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه خریداری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها