سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
پژوهش کتاب «پولاد مردان ایران زمین» به پایان رسید

هرمزگان- عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری ایران گفت: پژوهش کتاب «پولاد مردان ایران زمین» به پایان رسید.

عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از پایان پژوهش مجموعه «پولاد مردان ایران زمین» خبر داد و گفت: پس از ۵ سال تحقیق میدانی و کتابخانه‌ای و حضور در آرشیو نشریات مختلف به بیش از ۴۰۰ صفحه داده و بیش از صدها عکس از رشته وزنه برداری دست یافتم.

حمید سنگی ادامه داد: این کتاب در ۸ فصل تدوین شده است و تمام رویدادهای وزنه‌برداری ایران در تمام رده‌های سنی از نونهال تا پیشکسوتان در تمام مسابقات استانی، ملی، بین المللی و جهانی را شامل می‌شود.

عضو کمیته انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری ایران اضافه کرد: گستره پژوهش‌های من پیرامون این رشته از سال ۱۳۱۸ خورشیدی تاکنون، حدود ۸۰ سال را در برمی‌گیرد. بنابراین مخاطبان می‌توانند از نخستین مسابقه وزنه‌برداری در تهران تا آخرین رویدادهای رشته وزنه برداری را در این کتاب مطالعه کنند.

وی همچنین گفت: تاریخچه وزنه‌برداری در ایران و استان‌ها، معرفی مربیان رده سنی و سازنده، مربیان ملی و بین المللی، مصاحبه با قهرمانان و پولادمردان و … در این کتاب لحاظ شده است.

سنگی دلیل تحقیق در این زمینه و نوشتن کتاب را علاقه‌اش به تاریخ وزنه برداری و فقدان چنین کتابی عنوان کرد و گفت: همین حالا پس از ۵ سال تلاش شبانه روزی، هیچ تاریخچه و اطلاعاتی از حدود ۳۰ رویداد وزنه برداری در تاریخ این رشته وجود ندارد و علی رغم همکاری همه نشریات، متاسفانه امکان دست یابی به نتایج آن مسابقات نیست.

این قهرمان هرمزگانی در پایان از فراهم کردن مقدمات چاپ این اثر گفت و ابراز امیدواری کرد تا با پشتیبانی خیرین حوزه کتاب بتواند این مجموعه را چاپ و روانه بازار کتاب کند.

حمید سنگی، زاده ۲۷ فروردین ۱۳۴۷ بندرعباس است. وی هم اکنون ریاست هیات وزنه‌برداری این شهرستان را نیز برعهده دارد و ضمن قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران؛ ۶ عنوان جهانی (شامل ۲ مقام قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی) وزنه برداری پیشکسوتان جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها