شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
آغاز به کار «طرح بشری» در جزیره قشم

هرمزگان-  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قشم از آغاز به کار «طرح بشری» در این جزیره خبر داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از آغاز دوره تربیت مربی قرآن موسوم به طرح ملی «بشری» در این جزیره خبر داد و گفت: این طرح از شانزدهم آغاز شده و تا هجدهم آذرماه ادامه دارد.

صالحه ایرانمنش افزود: در این طرح ملی قرآنی، ۸۹ نفر شرکت کرده‌اند که با حضور اساتید قرآنی در زمینه مربیگری نوین قرآن کریم به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: این طرح قرآنی سه روزه که موسسه فرهنگی قرآن و عترت فاطمه الزهرا (س) قشم مجری برگزاری آن بوده است، در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در پایان دوره پس از گذراندن آزمون هایی، مدرک تخصصی دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با بیان اینکه قرآن کریم در جای جای این جزیره و در عمق لایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی آن حضور قوی دارد، توضیح داد: هدف از برگزاری این طرح آموزش مربیان قرآن کریم برای موسسات، مراکز قرآنی و مساجدی که نیاز به معلم و مربی این کتاب آسمانی دارند، است.

ایرانمنش اضافه کرد: ایجاد انگیزه در مربیان قرآن برای تداوم آموزش‌های قرآنی و تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای تعلیم و آموزش روش صحیح قرائت و شیوه درست تلفظ آیات قرآن و توسعه غنی قرآن و تلاش در جهت جاری و ساری کردن آن در زندگی جزیره نشیان قشمی از دیگر اهداف این دوره است.

او همچنین گفت: در قالب طرح ملی «بشری» فراگیری قرآن به سبک پیامبر اسلام (ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت به صورت (شنیداری و گفتاری) دنبال می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها