یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
دورهمی کتاب به زبان انگلیسی / بفرمایید «قرار کتابخوانی»

کرمان- دورهمی و جلسات کتابخوانی به زبان انگلیسی برای علاقه‌مندان به کتاب و زبان انگلیسی به همت دوستداران کتاب و فرهنگ برای عموم مردم در شهر کرمان برگزار می‌شود تا با ایده قرارهای کتابخوانی، فرهنگ مطالعه نیز ترویج شود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): جلسات کتابخوانی فرصت مناسبی برای دوستداران و اهالی کتاب است تا دور هم جمع شوند و درباره کتاب مورد علاقه‌شان صحبت کنند. وقتی این جلسات کتابخوانی با مکالمه زبان انگلیسی توامان شود لذتش برای زبان آموزان و علاقمندان دو چندان خواهد شد.

جلسات بحث آزاد یا «فری دیسکاشن» انگلیسی در مکان‌های مختلف کرمان مراکز فرهنگی و آموزشی برگزار می‌شود اما «بوک دیت» ایده جدیدی بود که به همت آموزشگاه زمان سیمین گستر در کرمان برگزار می‌شود. بوک دیت کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و زمان مناسبی برای زبان آموزان، اساتید و عموم مردم است تا با کتاب خواندن مهارت زبان خود را نیز تقویت کنند.

یک روز صبح به محل برگزاری بوک دیت رفتم، نیمکت و صندلی‌هایی در حیات آموزشگاه زیر نور آفتاب زمستانی چیده شده بود، یک میز هم بود که روی آن کتاب پیرمرد و دریا، شیرینی‌های رنگی، شکلات و چای چیده شده بود.کم کم افراد شرکت کننده جمع شدند و یک نفر خلاصه‌ای از کتاب را تعریف کرد و بقیه هم مشارکت کردند، برخی‌ها خیلی خوب انگلیسی صحبت می کردند برخی ها دست و پا شکسته تر و حتی چند نفر اصلاً صحبت نکردند.

این حس خوبی برای افراد مبتدی بود که تنها می‌توانند مهارت شنیداری شان را تقویت کنند.

دورهمی کتابخوانان به زبان انگلیسی / بفرمایید «قرار کتابخوانی»

در ادامه درباره پیرمرد و دریا صحبت شد، درباره مشکلات و سختی‌هایی که متحمل شد تا آن ماهی زیبا را صید کند اما نیزه ماهی‌ها رویایش را تکه تکه کردند. درباره نویسنده‌اش ارنست همینگوی و مترجم خوب آن نجف دریا بندری هم صحبت شد.

سوگند فرامرزپور مدرس زبان انگلیسی و برگزار کننده بوک دیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: هر هفته ما یک کتاب انگلیسی را در نظر می‌گیریم، پوستر دورهمی طراحی و پس از آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: بوک دیت‌ها مناسب برای زبان‌آموزان علاقمندان به کتاب، موضوع و یا حتی نویسنده کتاب مناسب است، مزایای این بوک دیت‌ها این است که به طور چشمگیری سطح زبان را ارتقا می‌دهد و ما هدف اصلی‌مان این است که خروجی خوبی از زبان آموزان و علاقه‌مندان کتاب داشته باشیم.

این مدرس زبان با بیان اینکه کلاس‌های بحث آزاد هم مرتب برگزار می شود، ادامه داد: اما هدف ما از بوک دیت آشتی مردم و زبان آموزان با کتاب است چون گاهی می بینیم واقعاً مردم از این فضا دور شده‌اند و شاید همین دورهمی باعث مطالعه می شود زیرا اگر هرکس در حد توان خود به این کتاب و کتابخوانی کمک می کرد قطعاً وضعیت بهتری داشتیم.

به گفته وی، در بوک دیت‌ها کتاب‌های مختلفی را انتخاب می‌کنیم تا زبان آموز با همه زمینه‌ها اعم از ادبیات، تاریخ و یا روانشناسی آشنا شود وبتواند در این زمینه صحبت کند.

به گزارش ایبنا، دورهمی‌های کتاب هر هفته در مراکز فرهنگی، آموزشی و کتابخانه های کرمان به طور مستمر برای علاقمندان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها