یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در دعاخوانی و مناجات قبل از مسابقات سراسری قرآن کریم

خراسان شمالی- داور بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن گفت: در عرصه دعا و مناجات در زمان برگزاری مراحل شهرستانی و استانی باید دوره‌های متعهد آموزشی برگزار شود.

حجت‌الاسلام واضحی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی در فعالان و علاقمندان این حوزه انگیزه مضاعف ایجاد خواهد و باعث تشویق جوانان و نوجوانان علاقمند در این رشته خواهد شد.

داور چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان کرد: متاسفانه مقوله اصول اجرا در دعا خوانی بسیار ضعیف شده است هر چند در سال‌های گذشته نشست‌هایی را با متخصصان عرصه دعا و مناجات برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه به اندازه‌ای که قرآن را معرفی می‌کنیم باید دعا را معرفی کنیم، گفت: بسیاری ازمعارف ما در دعا گنجانده شده است و اگر به این مقوله پرداخته شود دستاورد ها بسیار بیشتر خواهد شد.

برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در دعاخوانی و مناجات قبل از مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت الاسلام واضحی اشتیانی خراسان شمالی را به عنوان استانی دارای مردمانی پر مهر و خوش برخورد یاد کرد و پای کار آمدن شبکه‌های استانی و پخش زنده این رویداد را در معرفی و ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مهم خواند.

وی تاکید کرد: برگزاری این مسابقات در خراسان شمالی زمینه را برای معرفی ظرفیت‌های استان فراهم می‌کند و در حقیقت برکات مادی و معنوی بسیاری را به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی با بیان اینکه تبلیغات مسابقات دعا چندان مطلوب نیست و با اینکه چند سالی است داور مجموعه دعا هستم خیلی مواقع متوجه برگزاری زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی و استانی نمی شوم، تصریح کرد: این در حالی است که افراد بسیاری که ظرفیت و استعداد لازم در عرصه دعاخوانی را دارند متوجه مسابقات نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: اگر چه داوران دعا افراد با تجربه، قَدر و مسلطی هستند اما برگزارکنندگان نسبت به دعا باید بیشتر توجه کنند و از استادانی که در عرصه دعا و مناجات فعالیت دارند در رویدادها بهره بگیرند، زیرا ناخودآگاه شاهد یک سری تاثیراتی از دعا به قرآن و بالعکس هستیم و از این روی باید سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت بگیرد تا افرادی که در این حوزه تخصص دارند، داوری را بر عهده بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط