یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
۸۰۰ دیوان حافظ در انتظار مکانی برای نمایش است

فارس- مدیر انتشارات نوید شیراز اعلام کرد: مجموعه‌ای ۸۰۰ جلدی از دیوان حافظ شیرازی در شکل موزه در انتظار فراهم شدن مکان نمایش است.

داریوش نویدگویی در حاشیه بازدید دانشجویان رشته عکاسی موسسه آموزش عالی هنر شیراز از نمایشگاه دائمی و موزه کتاب این نشر که در بافت تاریخی دروازه اصفهان قرار دارد به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، گفت: این مجموعه از دیوان‌های حافظ در دوران مختلف به شیوه‌های متعددی به چاپ رسیده است و از ارزش معنوی و تاریخی برخوردار است که امیدوارم با حمایت مردمی و متولیان فرهنگی در قالب یک نمایشگاه یا موزه دائمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

نویدگویی که نمایشگاه دائمی کتاب‌های تاریخی و ارزشمند راه اندازی کرده است افزود: در این فضا که بخشی از گاراژی تاریخی حد فاصل پل علی بن حمزه (ع) و دروازه اصفهان قرار دارد پذیرای دانشجویان، نخبگان، علاقه‌مندان ادبیات و کتاب و گردشگرانی هستیم که به تاریخ و فرهنگ و هنر این شهر دلبسته هستند. در این موزه نیز قرآن کریم به خط نستعلیق و نمونه هایی از قرآن کریم بایسنقری در معرض دید قرار دارد. همچنین آثار هنری که هنرمندان به این مجموعه هدیه داده اند به نمایش در آمده است.

رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان فارس با بیان اینکه بخشی از این موزه و نمایشگاه به پوشش و پوشاک بومی و محلی اختصاص یافته است، ادامه داد: در این نمایشگاه افزون بر کتاب‌های چاپ سنگی و ابزار چاپ علاقه‌مندان با روند چاپ کتاب در دوره‌های تاریخی آشنا می شوند و ابزارهایی در پیوند با مطبوعات و دیگر رسانه ها به نمایش گذاشته شده است.

نویدگویی همچنین به برگزاری دوره آموزشی مرمت و بازسازی کتاب‌های تاریخی و ارزشمند اشاره کرد و گفت: در این موزه به کسانی که علاقه دارند کتاب ترمیم کنند شیوه‌های بازسازی به طور رایگان آموزش داده می‌شود.

مدیر انتشارات نوید از برگزاری روز شهرستان ها و روستاهای استان فارس در حوزه ادبیات و فرهنگ خبر داد و گفت: در تلاش هستم که با مشارکت جوانان و نخبگان فرهنگی، ادبی و هنری نواحی مختلف استان فارس به معرفی داشته‌های ادبی، هنری و فرهنگی روستاها و شهرستان‌ها بپردازیم.

وی که در انتشارات نوید شیراز بیش از ۴ هزار عنوان کتاب منتشر کرده است، افزود: گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگوران و نویسندگان و دوستداران فرهنگ و تاریخی شیراز مهمان این موزه و نمایشگاه در بافت تاریخی شیراز می شوند با روند انتشار یک کتاب آشنا شوند.

پیشتر توسط داریوش نویدگویی مجموعه نفیسی از کتاب‌های قرآن کریم و مذهبی به زبان های مختلف در شکل نمایشگاه دائمی در طبقه پنجم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به میزبانی شیراز به نمایش در آمده است.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه دائمی و موزه کتاب شیراز در هفته کتاب میزبان شماری از دانش آموزان، دانشجویان و متولیان فرهنگی استان فارس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها