یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
«ساحل رود اَرس» به ویترین کتابفروشی‌ها رسید

خراسان‌رضوی - «ساحل رود اَرس» کتابی به قلم محمد مهدوی حصار نویسنده مشهدی، که به جوانبِ ناشناخته و پنهان جنگ می‌پردازد، به تازگی رهسپار بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «ساحل رود اَرس» به قلم محمد مهدوی‌حصار، نویسنده و فعال فرهنگی و کتابخوانی مشهد، کتابی با موضوع جنگ و ناشناخته‌های جنگ است که به معرفی شهدای گمنام به شیوه شعر و نثر می‌پردازد.

این کتاب که حاصل ۸ سال حضور نویسنده در منطقه عملیاتی است خاطرات این نویسنده از جنگ را روایت می‌کند و از سویی تعدادی از شهدای هم‌رزم این نویسنده را معرفی می‌کند.

حوادث این کتاب که در میان سال‌های ۶۲ تا ۷۰ در قرارگاه حمزه و مرز غربی کشور یعنی ارومیه، کردستان و کرمانشاه اتفاق می‌افتند.

در میانه حوادث و خاطرات این کتاب، موضوع مظلوم بودنِ قرارگاه حمزه در آن ایام، پررنگ به تصویر کشیده می‌شود و به این موضوع پرداخته می‌شود که چطور این قرارگاه هم‌زمان با کومله‌دموکرات‌ها، منافقین و عراق درگیر بود و از وطن دفاع کرد.

همچنین اینکه نویسنده در بخش‌هایی از کتاب به آسیبی که مادرش و همسرش در حوادث هوایی دیدند اشاره می‌کند.

محمد مهدوی‌حصار متولد سال ۱۳۴۱ در روستای لنگرد و بخش رضویه مشهد است که در سال‌های اخیر در تشویق مردم روستا به کتابخوانی نقشی بسیار پررنگ داشته است.

کتاب «معماهای قرآنی منظوم» کاری نوین در تفسیر موضوعی قرآن به روش منظوم که در آن موضوعات قرآنی با قریحه شعری بیان شده، «منظومه جُرم یتیمی» که بیوگرافی این نویسنده است، کتاب «خدایی نامه» که نوعی الهی نامه است و همچنین چند کتاب دیگر با موضوع شعر انقلاب برای کودک، برخی از آثار چاپی این نویسنده هستند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «ساحل رود اَرس» با شمارگان ۵۰۰ نسخه، قیمت ۸۰ هزارتومان توسط انتشارات بهار اندیشه روانه بازار کتاب شده است.


 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدیقه علیزاده IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    عالی بود حتما تهیه میکنم
    • احمد علی مهدوی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      خیلی لذت بردم ممنون *****
  • صدرا مهدوی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    احسن برشما ممنون
  • عمار قلی پور IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    خداوند استاد عزیزم حاج آقای مهدوی را در هر کجا هستند موید و منصور بگرداند شهدای شمالغرب کشور مظلومترینِ شهدا هستند هر چقدر در خصوص ایشان کار شود باز هم کم هست.
  • علی یوسف زاده IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    سلام بر استاد مهدوی عزیز ،، این کتاب جز کتابهای معدودی هست که یک نویسنده به نوعی غیر بومی توانسته شهدای مظلوم این منطقه به این زیبایی به معرفی کند چون خودشان سالها با این شهدا حشر و نشر داشته خداوند به این استاد عزیز عمر با عزت عنایت فرماید
  • علی یوسف زاده IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    خداوند استاد عزیزم حاج آقای مهدوی را در هر کجا هستند موید و منصور بگرداند شهدای شمالغرب کشور مظلومترینِ شهدا هستند هر چقدر در خصوص ایشان کار شود باز هم کم هست.
  • غلامرضا مقدم IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    خیلی عالی .از زحمات این استاد خداوند را شاکریم .به امید موفقیت روزافزون شما
  • امیر IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    عالی استاد
  • فاطمه بخشی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    خدا حفظتون کنه جناب مهدوی عزیز بسیار کتاب عالی و پرمحتوایی هست و شهدایی که تا امروز نمیشناختیم رو با منش و خلقیاتشون به تصویر کشیده این خیلی با ارزشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها