شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کارگاه «نوشتن و زندگی» در قم برگزار می‌شود

قم – یک نویسنده از برگزاری کارگاه «نوشتن و زندگی» در قم با همکاری دبیرستان شهید هادی کریمی برای نوجوانان علاقه‌مند خبر داد.

احمد مدقق داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس افغان تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره ارتباط نوشتن با خودشناسی و تفکر گفت: نوشتن یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین روش‌های خودشناسی و تفکر است. با نوشتن درباره خویشتن و جامعه، می‌توان شناخت بهتر و روشن‌تری از نسبت خودمان با جامعه و اطرافیان‌مان به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: نوجوانان افغانستانی در ایران که بخش مهمی از هویت‌شان در ایران شکل می‌گیرد دچار سردرگمی‌ها و تناقض‌های بسیاری هستند. آنها افغانی خوانده می‌شوند در حالی که حتی شناخت درست و روشنی از فرهنگ و جامعه افغانستان هم ندارند چون فضای رشد و تحصیلشان در ایران بوده اما با این وجود نسبتشان با ایران در مجامع رسمی و نهادهای قانون‌گذار و حتی فرهنگی چندان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

مدقق تاکید کرد: این وضعیت تبدیل به یک باور و گفتمان رایج شده که متاسفانه به خانواده و خود نوجوانان افغانستانی هم سرایت کرده و در برابر این جریان منفعلانه ظاهر می‌شوند.

این داستان‌نویس از برگزاری دوره «نوشتن و زندگی» در قم خبرداد و گفت: ما در کارگاه «نوشتن و زندگی» از نوشتن به عنوان یک روش تفکر بهره خواهیم برد. ابزار نوشتن، امکانی در دسترس است که می‌تواند در خدمت جامعه هدف ما قرار بگیرد. در طول این دوره تلاش می‌کنیم هنرجویان نوجوان علاوه بر آموختن مهارت‌های پایه‌ای نوشتن، به شناخت بهتر از خود و جامعه دست پیدا کنند و نیز انگیزه لازم برای شناخت و جستجوی ظرفیت‌های موجود برای بهتر شدن زندگی فردی و اجتماعی‌شان را پیدا کنند.

وی به سرفصل‌های این دوره پرداخت و گفت: محدودیت و نوشتن، دیدن و نوشتن، به یادآوردن و نوشتن، شنیدن و نوشتن، ساختن موقعیت دلخواه با نوشتن، مخمصه و نوشتن، ساختن شخصیت یک و دو سرفصل‌های آموزشی کارگاه «نوشتن و زندگی» است.

مدقق تصریح کرد: این کارگاه قرار است طی ۸ جلسه با همکاری دبیرستان شهید هادی کریمی و خانه فرهنگ و ادب «این‌ها» برگزار شود و امیدواریم بتوانیم دوره‌های تکمیلی را با همکاری مدیریت دبیرستان شهید هادی کریمی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها