پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
گسترش تعاملات بین‌المللی فرهنگستان هنر با آکادمی هنر روسیه

ظرفیت فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با آکادمی هنر فدراسیون روسیه و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط در نشست برخط با حضور رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه بررسی شد.

ظرفیت فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با آکادمی هنر فدراسیون روسیه و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط در نشست برخط با حضور رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، توسعه تعاملات با آکادمی هنر فدراسیون روسیه و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط موضوعی بود که در نشست برخط با حضور مجید شاه‌حسینی، رئیس فرهنگستان هنر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مجید شاه‌حسینی، رئیس فرهنگستان هنر، ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های این فرهنگستان در عرصه بین‌الملل، حوزه‌های مورد علاقه و اولویت‌های این فرهنگستان برای توسعه همکاری با آکادمی هنر روسیه را برشمرد و اهداف این فرهنگستان را از ارتباط با مراکز هنری روسیه در جهت شناخت بیشتر طرف روسی از هنر ایرانی و جریان‌های اصیل آن به ویژه هنر امروز ایران تشریح کرد.

احمدوند ضمن اشاره به جایگاه و فعالیت‌های آکادمی هنر روسیه به عنوان بزرگ‌ترین نهاد هنری این کشور در جنبه‌های آموزشی، علمی و هنری به ریاست زوراب تسرتلی، برقراری ارتباط میان فرهنگستان و این آکادمی را مهم ارزیابی کرد.

وی بر لزوم آشنایی و ارتباط نهادهای هنری متناظر تاکید داشت و ادامه داد: در شرایط کنونی که روابط ایران و روسیه در همه جنبه‌ها روند رو به گسترشی را طی می‌کند، فعال‌سازی ظرفیت‌های تعاملی نهادهای تخصصی دو کشور با سرمایه‌های غنی دارای اولویت است. طی مذاکرات بعمل آمده با مسئولان این آکادمی، آنها جهت برنامه‌ریزی برای تعاملات و فعالیت‌های مشترک آتی با فرهنگستان هنر کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

شایان ذکر است، آکادمی هنر روسیه، یک نهاد دولتی فدرال با سابقه‌ای ۳۰۰ ساله است. این آکادمی مطابق با فرمان رییس جمهور روسیه به عنوان یک نهاد با ارزش ویژه میراث فرهنگی مردم فدراسیون روسیه طبقه‌بندی شده است. در حال حاضر آکادمی با تمام مؤسسات خلاق، آموزشی، پژوهشی و موزه‌ای خود، سازمانی منحصر به فرد را تشکیل می‌دهد و منافع ملی روسیه در زمینه توسعه فرهنگی، هنری و آموزش هنرهای زیبا؛ موید ارزش‌های بنیادین انسانی را تامین می‌کند. رئیس آکادمی توسط مجمع عمومی و از بین اعضای اصلی آن انتخاب می‌شود و توسط دولت فدراسیون روسیه تایید می‌شود. زوراب تسرتلی از سال ۱۹۹۷ ریاست فرهنگستان هنر روسیه را برعهده دارد.

خبرنگار: نیره شفیعی پور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها