دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کاسبی با چاشنی غزل

آذربایجان‌غربی - میوه فروش نقده‌ای، اهل شعر و شاعری است و با وجود کاسب بودنش، اما تاکنون سه کتاب چاپ کرده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه صمدزاده: نویسندگی ربطی به شغل و حرفه ندارد و صرفاً عشق و علاقه می‌خواهد و انسان‌های با استعدادیی هستند با توجه به اینکه در شغل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند ولی قلم‌های خوبی برای نوشتن دارند.

در شهرستان نقده در استان آذربایجان‌غربی «اسماعیل عاشق»، کاسبی است که دستی بر قلم دارد و تاکنون سه کتاب وی به چاپ رسیده است.

اسماعیل عاشق معروف به «امیر» در سال ۱۳۶۳ در استان آذربایجان‌غربی و شهرستان نقده (سولدوز) متولد شده و شغل اصلی وی میوه فروشی است و با توجه به اینکه سواد چندانی ندارد و در حد پنجم ابتدایی است ولی از روی عشق و علاقه می‌نویسد. تخلص وی «عاشق» است.

اسماعیل عاشق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: از نوجوانی به شعر علاقه وافری داشتم تا اینکه بخاطر برخی عوامل اجتماعی اولین اشعارم را در سال ۱۳۹۲ سروده‌ام.

وی ادامه داد: نوشتن را ادامه دادم تا اینکه اولین کتابم با عنوان قارانلیقدا بیر ایشیق به زبان ترکی «نوری در تاریکی» را در سال ۱۳۹۷ به چاپ رساندم، و دومین کتابم نیز با عنوان جوْشقۇن اۆرک «دلی که فوران می‌کند» را در سال ۱۳۹۹ به چاپ رساندم.

شعرسرایی در دل میوه فروشی/ کاسبی با چاشنی غزل

عاشق افزود: سومین کتابم را نیز با عنوان آیینه رندان را در سال ۱۴۰۰ به چاپ رساندم و چهارمین کتابم با عنوان عشقین تاری «تار عشق» که ۴۵۳ صفحه است در نوبت اخذ مجوز است.

این میوه فروش شاعر ادامه داد: اشعار من اکثراً در قالب غزل است و موضوع شعرهایم بیشتر عرفانی است و تاکنون «نه هزار و پانصد» بیت شعر نوشتم و بعضی مواقع شعرهایم را به همراه موزیک دکلمه می‌کنم.

شعرسرایی در دل میوه فروشی/ کاسبی با چاشنی غزل

عاشق گفت: تمامی موفقیت‌هایم را اول به خدا بعد به استاد گرانقدرم آیت عزیزی مدیون هستم و امیدوارم توانسته باشم خدمتی برای مردمم در حوزه فرهنگ انجام داده باشم.

این شاعر نقده‌ایی افزود: با اینکه میوه فروشی شغل اصلی من است ولی وضعیت کسب و کار هم که خیلی کساد شده و من هم کار می‌کنم هم به خانواده‌ام می‌رسم و هم در حوزه نویسندگی فعالیت کرده و حتی ویرایش اشعارم را هم خودم انجام می‌دهم.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیت ا... عزیزی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما زحمت کشان عرصه ادب و هنر از حمایت رسانه ای شما عزیزان بینهایت سپاسگزارم. انشاالله همیشه موفق باشید.
  • زلفعلی بیضایی GB ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    از شعر های استاد عاشق بنده مطالعه کردم واقعا در حد تدریس در دانشگاه های کشور می باشند عالی هستندازدیگلمه هایش درپیچتان بگذاریدعالی هستند
  • ناصر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    استاد امیر عاشق از شاعران خوش ذوق می باشند و بیشتر شعرهای استاد با مضامین عرفانی هستند و توضیحاتی که درباره ایشان در گزارش خبری بیان شده، نشان از این است که داشتن ذوق هنری امری ذاتی است، استاد افتخاریست برای مردم خوش ذوق سلدوز.
  • وحیدآقایی US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    باسلام..مایه بسی افتخار است که شما عزیز بزرگوار باعث سرافرازی این منطقه شده‌اید بنده نیز تعدادی از ابیات اشعار شمارو مطالعه نموده ام وبه مظمونی عمیق وشیوارسیده ام..موفق باشید به امیدخدا
  • وحیدآقایی US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    باسلام..مایه بسی افتخار است که شما عزیز بزرگوار باعث سرافرازی این منطقه شده‌اید بنده نیز تعدادی از ابیات اشعار شمارو مطالعه نموده ام وبه مظمونی عمیق وشیوارسیده ام..موفق باشید به امیدخدا
  • محسن سعادتی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سلام و عرض ادب بنده با استاد گرانقدر جناب آقای اسماعیل عاشق از نزدیک رابطه صمیمی داریم اگر کسی واقعا از زبان خودشان تفسیر شعرهایشان را بشنود بعید میدانم عاشق چنین هنر نایابی نشود در ضمن از روزنامه نگاری ایبنا در خصوص حمایت آقای عاشق کامل قدردانی را دارم
  • اصغر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    با سلام و ادب خدمت شما زحمت کشان بنده مطالعه کردم واقعاً شعرهایش زیبا هست و افتخار میکنم سلدوز همچنین شاعری دارد و خواهش میکنم از دیکلمهایتان بگذارید سپاس
  • اصغر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    با سلام و ادب خدمت شما زحمت کشان بنده مطالعه کردم واقعاً شعرهایش زیبا هست و افتخار میکنم سلدوز همچنین شاعری دارد و خواهش میکنم از دیکلمهایتان بگذارید سپاس
  • مهران IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    با سلام اشعار این شاعر جوان و این عاشق دل سوخته اگر با تامل و تدبر خوانده شود رازی دیگر از رازهای زندگی را به انسان مترصد می نمایاند که از فرصت بدست آمده زاد و توشه خود را برگیرید .با آرزوی توفیقات روز افزون از درگاه باریتعاای برای ایشان و همه رهروان راه عشق
  • مهدی نجفقلی زاده IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    کاش قدر داشته هایم را بدانیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها