دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
قرآن دست‌نویس کودکان و نوجوانان هرمزگانی در قطع رحلی منتشر خواهد شد

هرمزگان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب گفت: قرآن دست‌نویس کودکان و نوجوانان هرمزگانی در قطع رحلی منتشر خواهد شد.

علیرضا صبور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از طرح سراسری «کتابت ویژه قرآن کریم» با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت خبر داد و گفت: قرآن دست‌نویس کودکان و نوجوانان هرمزگانی در قطع رحلی منتشر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهانت‌های سریالی به قرآن کریم در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن، سنتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) و امیر المومنین علی (ع) است، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور اُنس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

وی بیان کرد: این طرح از تاریخ ۲۳ آبان و همزمان با آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی مفسر بزرگ قرآن در سراسر کشور آغاز شد.

صبور با بیان اینکه اجرای طرح مذکور با اختصاص سهیه کتابت به هر شهرستان در حال اجراست، افزود: این طرح شامل کتابت از صفحات ۵۰۰ تا ۵۶۵ قرآن کریم مختص به شهرستان میناب است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب گفت: بر اساس طرح کتابت قرآن کریم، استان با شناسایی علاقه‌مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می‌کند و در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست‌نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر خواهد شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری فعالیت‌های قرآنی در کتابخانه‌های عمومی از کتابداران شهرستان میناب تجلیل بعمل آورد.

این طرح در کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب باحضور امام جمعه و مسئولان فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها