جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
دانش آموزان زندگی شهدا را داستان می‌کنند

زنجان- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمدره گفت: در قالب طرح شهید پژوهشی؛ دانش‌آموزان خرمدره‌ای داستان زندگی شهدا را می‌نویسند.

رضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرح شهیدپژوهی در مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر نسل جوان با از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شهدا، به همت بنیاد و امور ایثارگران شهرستان خرمدره طرح شهید پژوهی در مدارس شهرستان خرمدره اجرا می‌شود، اضافه کرد: آشنایی بیشتر دانش آموزان با زندگینامه، سیره و وصیتنامه شهدا و الگوبرداری از آنان از جمله اهداف این طرح است و دانش‌آموزان در همین راستا برای انجام تحقیق و مصاحبه با نظارت بنیاد به دیدار خانواده‌های معظم شهدا می‌روند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه با اجرای طرح ۴۷ دانش‌آموز در آن شرکت کردند، گفت: در این طرح دانش‌آموزان با انتخاب یک شهید ضمن پرداختن به زندگی شهدا، سبک زندگی این عزیزان را نیز تحلیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سنگر و کتاب سلاح برای دانش‌آموزان به شمار می‌روند و دانش‌آموزان با اطاعت از ولایت فقیه و با موفقیت در تحصیل می‌توانند ادامه دهنده راه شهدا باشند، افزود: یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو بهره گیری از شعر و داستان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند جهاد تبیین است، گفت: آشنایی با معارف دفاع مقدس می‌تواند کشور را در برابر فتنه دشمنان بیمه سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط