پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
چهل و دومین نشست «عصر داستان» در مشهد برگزار شد

خراسان‌رضوی- چهل و دومین نشست «عصر داستان» با حضور داستان‌نویسان و نویسندگان و خوانش و بررسی داستان‌ها در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در این نشست داستان «اماسونس» اثر «بورخس» خوانش و پس از آن به نقد داستان توسط اعضای عصر داستان پرداخته شد.

این داستان یک داستان معمایی و جنایی است که در کنار آن از عواطف و احساسات هم به زیبایی بهره برده و خواننده را با خود همراه می‌کند.

داستان درباره دختری است به نام «اما» که پس از شنیدن خبر خودکشی پدرش تصمیم می‌گیرد تقاص بگیرد و کسی که مقصر اصلی برای این خودکشی است را بکشد.

باید عنوان کرد که این داستان جزو معدود داستان‌های بورخس است که شخصیت اصلی آن زن است و به همین دلیل این داستان را در بین آثار داستانی بورخس متمایز می‌کند.

این اثر یک داستان معمایی و جنایی است که قطعات این پازل به مرور کنار هم چیده می‌شوند و خواننده را لحظه به لحظه دنبال خود می‌کشاند و در پایان هیچ نقطه ابهام یا سئوالی برای خواننده باقی نمی‌گذارد که از هنرهای نویسنده است.

همچنین در این نشست به دیگر داستان‌های قوی از این نویسنده «مراحم» و «زخم شمشیر» اشاره و بررسی شد.

در ادامه چهل و دومین نشست «عصر داستان» مشهد همچنین دو داستان کوتاه از اعضای نشست خوانش و نقد شد.

انجمن «عصر داستان» سال گذشته از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برپا شده و نشست‌های عمومی این انجمن روزهای چهارشنبه به‌صورت رایگان میزبان همه علاقه‌مندان به این حوزه در مشهد، کوهسنگی ۱۷، مکتب هنررضوان است.

ارتقای کیفی و رشد ارزش‌های معنوی ادبی داستان در حوزه داستان‌های رضوی، سمت و سو بخشیدن به فعالیت‌های ادبی برای تداوم و ارتقاء داستان، شناسایی و کشف استعدادهای نویسندگی شهرستان مشهد، برقراری ارتباط و ایجاد شرایط مناسب برای پرورش استعدادهای بالقوه نویسندگی در مشهد، ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه ادبیات داستانی از طریق جذب علاقه‌مندان و نشر و اشاعه فرهنگ داستان‌نویسی و داستان‌خوانی در سطح جامعه ازجمله اهداف تشکیل انجمن «عصر داستان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها