چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
پاتوق کتاب پردیسان قم کار خود را آغاز کرد

قم - در برنامه‌ای با حضور مردم، پاتوق کتاب پردیسان قم با ۸ هزار عنوان کتاب کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، احمد کریمی مدیر پاتوق کتاب پردیسان قم در برنامه افتتاح پاتوق کتاب شهر پردیسان قم، گفت: مجموعه پاتوق کتاب پردیسان قم با حدود ۸ هزار عنوان کتاب کار خودش را آغاز کرده است و به زودی به عناوین کتاب‌ها اضافه خواهد.

وی بیان‌کرد: در کنار بحث فروشگاه کتاب دنبال این هستیم که پردیسان را با توجه به تراکم جمعیت و نبودن کتابفروشی در شهر پردیسان بتوانیم به یک پاتوق برای حضور خانواده‌ها و استفاده از فضای فرهنگی تبدیل کنیم. کریمی اضافه کرد: موضوعاتی که ما در پاتوق کتاب به مخاطب عرضه می‌کنیم موضوعات مذهبی، کودک و نوجوان، ادبیات پایداری، رمان ایرانی و خارجی، روانشناسی و کسب‌وکار است.

پاتوق کتاب پردیسان قم کار خود را آغاز کرد

هر کتاب جواب به سوال آن نویسنده است

حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته نویسنده و فعال فرهنگی با اشاره به کتاب «کربلا به روایت دیگر» گفت: این کتاب مجموعه یادداشت‌های من در سه چهار سال از دهه محرم است که تلاش کردم هر دهه محرم به ماجرای کربلا از زاویه‌ای نگاه کنم که آدم‌ها به آن نگاه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در لشکر عمر بن سعد دنبال آدم‌هایی هستم که شبیه ما هستند، آدم‌های خوب و نمازخوان که سر یک دوراهی تصمیم می‌گیرد با امام نباشند.

جوان‌آراسته افزود: در بخش دیگری از کتاب، سراغ گفت‌وگوهای کربلا رفته‌ام. پشت حرف‌ها یک چهره‌ای نهفته است که پرده از شخصیت آدم‌ها برمی‌دارد.

این نویسنده، یادآور شد: در بخش دیگری از کتاب زیارت عاشورا را ترجمه کرده‌ام که برای خودم هم جدید بود. یک ترجمه روایی و غیر تحت‌اللفظی که ماجرای کربلا روایت می‌کند. کتاب مجموعه‌ای از این موضوعات است که عرض کردم.

وی گفت: این اطلاعاتی که جمع کردم برایم جدید بود و از مقتل، تاریخ و روایت استفاده کردم لذا اسم آن را «کربلا به روایت دیگر» گذاشتم.

پاتوق کتاب پردیسان قم کار خود را آغاز کرد

این فعال فرهنگی، تصریح کرد: هر کتاب جواب به سوال آن نویسنده است. اگر سوال شما تکراری باشد کتاب یک متن همه گفته خواهد شد. من دنبال دغدغه‌های ذهنی خودم بودم و دنبال یک پرسش بی‌جواب، که رسیدم به سوال‌هایی که مطرح نشده بود. یکی از سوال‌های من همیشه این است که در ماجرای کربلا واقعاً آدم‌های لشکر عمربن‌سعد سیاه، منفی، بدبخت و تاریک بودند یا آدم‌های معمولی بودند که در یک دوراهی انتخاب کردند جزو دشمن امام باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها